مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

روایتى از شهید مدافع حرم روح الله قربانى

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۹ ب.ظ


بسم رب الشهداء

"مدافع حرم" ...

 برای دفاع از حرم می خواست برود (شهید روح الله قربانى) ... 

ولى اعتقاد قلبی اش این بود که در حدی نیست که این صفت را بهشان نسبت بدهند ...

مدافع حرم "فاطمه زهراء" [سلام الله علیها] هست ... و مدافع حرم حضرت "عباس" [علیه السلام] است و بس ... 

مدافع حرم، ما نیستیم ... 

آنجا فقط جولانگاه عاشقان است ...

تا درصد مجنونیت خود را به لیلیٰ شان نشان بدهند ...

عشق قوه ایست که مجنون را به خاک و خون میکشد تا به لیلی ثابت کند که در راه رسیدن به او هیچ چیزی مانع اش نمی شود.

 مى گفت (شهید روح الله قربانى): من نمیدونم چرا مردم به ما میگن مدافع حرم؟

(من تعجب کردم)

گفتم بهش: خب معلومه چرا. شما ها از همه چیزتون گذشتین و میرین تو مملکت غریب از حریم اسلام دفاع میکنید ...

(سرش رو انداخت پایین بغضش ترکید ...) گفت: تا حالا "زیارت جامعه کبیره" خوندی؟

منم بهش گفتم: آره خب ... 

گفت: یه فرازش هست که میگه  "واَمنَ مَن لَجَاَاِلیکم" ... 

گفتم: آره. 

گفت به معنیش توجه کردی؟

گفتم: چطور؟ معلومه دیگه یه جمله ساده است.  گفت: نه داداش جون، مردم فکر میکنن که ماها میریم و امنیت حرم رو حفظ میکنیم ولی نمیدونن که حرم محل امن ماست. ما اونجا فقط بازی میکنیم. مدافع حرم لفظ خیلی بزرگیه.

می گفت: ابی عبدالله [علیه السلام] لحظات آخر عمرشون مدافع حرم بودن.

این حرفا رو که میزد من همین طور مبهوت حرفاش شده بودم. دیدم راست میگه، اهل بیت هستن که ازشون حمایت میکنن. به قول خودش اونا فقط اونجا بازی میکنن و اینکه امن ترین پناهگاه ما حرم است. هر چند که:

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا

سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت

 تعریف کرد که بهش گفتم: علی (روح الله) نزدیک ٦٠ روزه که اینجایی، بسه دیگه نمیخوای برگردی؟ 

تو صورتم نگاه هم نکرد، همونجوری که داشت کارشو انجام میداد، جواب داد: کجا برم! ناموسم اینجاست. زن و بچه شیعه، ناموس شیعه تو فوعه و کفریا و نبل والزهراء تو محاصره است، اونا ناموس منند، کجا بذارم برم ...  

چند روز بعد پیکر پاک و سوخته اش رو برگردوندند ...  

بدهکاریم ... به "شهدا"

@labbaykeyazeinab

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">