مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

"زیارت ضریح چشم‌هایش

جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ق.ظ

زیارت ضریح چشم‌هایش"، 

گفت‌وگو با مادر و پدر گرامى شهید مدافع حرم مرتضى عطایى (ابوعلى)

نویسنده: زهرا عابدی

منبع: ماهنامه_فکه ١٧٢

خانه پدری آقا‌مرتضی، بعد از گذرِ یک ‌سال از شهادتش، پر است از عکس‌های او. دیوارهای بیرونی و درونی خانه، چشم‌هایش را در برابرمان ترسیم می‌کند. چشم‌هایی که نگاه‌های عمیقش هر که را با او دم‌خور بود، مجذوب کرده است.

پدر آقامرتضی، با این که مدام بغض می‌کرد و چشم‌هایش گلوله‌های آتش بود، با حرف‌ها و شوخی‌هایش بی‌وقفه ما را می‌خنداند، مادرش اما در سکوتی خلصه‌وار به حرف‌های‌مان گوش می‌داد و گه‌گاهی مسائلی را یادآوری می‌کرد. حافظه قوی و ریزبینی‌اش در مسائل، مدام به داد گفت‌وگوی گرم و صمیمانه‌مان می‌رسید و آن را در مسیری درست هدایت می‌کرد.

وقتی حرف‌ها گل کرد و قصه آقامرتضی تا لحظه شهادت پیش رفت، وقتی مادر آقامرتضی تعریف کرد که کاملا برای شنیدن خبر شهادت او آماده بوده است، بی‌طاقت شدم و پرسیدم این همه صبر و آرامش چطور وجودتان را گرفته است. مگر می‌شود مادر باشی و خبر شهادت فرزندت را بدهند و تو فقط راضی باشی به رضای خداوند؟! قصۀ حسین علیه‌السلام را برایم تعریف کرد و قصه ام‌البنین را. قصه‌ای که شاید تا قبل به افسانه می‌ماند و حالا برایم رنگ واقعیت گرفته بود. کار به این‌جا که رسید، گلوله‌های سرخ چشم‌های پدر آقامرتضی، شروع به باریدن کرد. صدایش لرزید و گفت: «‌به خدا قسم، مرتضی که سهل است، دو پسر دیگرم فدای سر حسین (ع)!» سکوت کردم. خواستم مقاومت کنم و سوال‌ها را ادامه دهم و پایبند اصول حرفه‌ای خبرنگاری‌ام باشم، اما گریزی از این توفان نبود. مقابل ضریح چشم‌های آقامرتضی، همگی خیس باران شدیم.

برای خواندن متن کامل به لینک زیر بروید↙️

https://goo.gl/Fa4mYv

 @labbaykeyazeinab

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">