مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهید حمزه ابراهیم حیدر

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ب.ظ

فرمانده شهید ماه گذشته لبنان چه کسی بود؟

حزب الله لبنان

ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی تاریخ شهادت یکی از فرماندهان بزرگ حزب الله را در خود ثبت کرد.

به گزارش مشرق، لبنان یکی از کشورهایی است که طی شش سال جنگ سوریه با گروهک‌های تروریستی به‌عنوان یکی از گروه‌های اصلی مقاومت در صحنه مبارزه با تکفیری‌ها حضور داشته و کنار مجاهدان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سوری در زمره مدافعان حرم اهل بیت(ع) شهدای بسیاری تقدیم جبهه مقاومت کرده است. خط مقاومت اسلامی برای حزب‌الله لبنان که مهمترین و اصلی‌ترین گروه مقاومت این کشور محسوب می‌شود در حال حاضر در دو جبهه نبرد با صهیونیست‌ها در مرز لبنان و نبرد با تکفیری‌ها در سوریه تعریف می‌شود.

با توجه به سقوط حکومت داعش در سوریه و فرار بسیاری از عناصر گروه‌های تروریستی در این مناطق درگیری‌ها در سوریه کمتر شده است، تعداد شهدای جبهه مقاومت هم در سال 2018 به نسبت سال گذشته کاهش یافته است. طبق آنچه در رسانه‌های مقاومت لبنان از اطلاعیه‌های شهدا منعکس شده است، در سال 2017 میلادی نام 172 شهید مقاومت به ثبت رسیده است.

ماه اوت سال 2018 میلادی تاریخ شهادت یکی از فرماندهان بزرگ حزب الله را در خود ثبت کرد. فرمانده شهید حزب‌الله حاج طارق ابراهیم حیدر «أبوعلی جواد» از اهالی «کفردان البقاعیة» در دره بقاع لبنان است . او در 30 اوت سال 2018 میلادی در جبهه مقاومت اسلامی به شهادت رسید. این فرمانده دشهید برادر شهید «حمزة إبراهیم حیدر» است.

"حمزه ابراهیم حیدر" از فرماندهان عملیاتی حزب الله لبنان بود. او از اهالی روستای "کفردان البقاعیه" (در دره "بقاع") بود که با آغاز جنگ سوریه، برای دفاع از حرم راهی سوریه شد و در هشتم تیر ماه 1392 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">