مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


سلام و درود به روح مطهر همه شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم

شهید مدافع حرم حاج حمید مختاربند در سال 1335 در شهرستان شوشتر به دنیا آمدند و سال های جوانی شان را در مبارزات علیه رژیم شاه گذراندند. بعد از پیروزی انقلاب، به عنوان پاسدار انقلاب راهی جبهه کردستان و سپس جبهه جنوب شدند. بعد از جنگ مسئولیت های مختلفی در سپاه و لشکر هفت ولی عصر [عجل الله تعالی فرجه الشریف] اهواز داشتند و بعد از آن مدیر عامل بانک انصار استان خوزستان و سپس استان قم شدند. ایشان هم زمان خادم حرم مطهر حضرت معصومه [سلام الله علیها] بودند.

در سال های حضور در اهواز مسجد چهارده معصوم [علیهم السلام] اهواز را با دست های خودشان ساختند و برای ساخت آنجا از هیچ کاری حتی کارگری دریغ نکردند و همین موضوع در شهر قم تکرار شد و بازسازی و توسعه  مسجد باقریه قم از زحمات ایشان هست.

بعد از بازنشستگی با پیگیری فراوان راهی سوریه شدند و به خاطر تبحر در مسائل لجستیکی و مالی مسئول مالی قرارگاهشان شدند، ولی با این شرط که در همه عملیات ها در کنار سایر رزمندگان حضور داشته باشند. در آخرین عملیات به عنوان فرمانده محور حضور پیدا می کنند و وقتی که برای نجات هم رزمشان شهید حسونی زاده پیشروی می کردند با اصابت تیر به سینه شان به شهادت رسیدند.

زمانی که تازه جنگ تمام شده بود، سال 67 یا 68 قبل از اینکه اردوهای راهیان نور راه بیافتد ایشان مقید بودند ما را به مناطق جنگی ببرند تا از نزدیک شاهد مظلومیت مردم جنگ زده و شجاعت رزمنده ها باشیم. با اینکه آن زمان هفت هشت سال بیشتر نداشتم ولی صحنه های آن روز کامل در ذهنم مانده است. خرابی شهرهای آبادان و خرمشهر که آن موقع هنوز خالی از سکنه بود. یکی دو سال بعد هم راهی شلمچه شدیم. شلمچه آن زمان فقط یه یادمان خیلی کوچک داشت و سرتا سر منطقه بکر و دست نخورده بود و پر از ترکش و خمپاره های عمل نکرده و سنگرهای دست نخورده بود. ایشان تمام مدت اشک می ریختند و  صحنه های نبرد و شهادت رزمنده ها را برایمان تعریف میکردند و مطمئن بودند که حضرت زهرا [سلام الله علیها] بر بالین تک تک شهدا حضور پیدا کردند.

و این زیارت و بازدید از مناطق جنگی تا آخرین سال حضور ایشان انجام می شد و اکثر فامیل ما را همراهی میکردند و ایشان وظیفه خودشان می دانستند رسالت نشر سیره شهدا را تا جایی که در توان دارند به انجام برسانند.

چه زمانی که به عنوان پاسدار مشغول خدمت بودند و چه زمانی که مدیر عامل بانک شدند در روش و سبک زندگیشان هیچ تغییری ایجاد نشد.

@labbaykeyazeinab

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">