مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شیعیان افغانستانی برای اهل بیت جان می‌دهند۲

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۰۲ ب.ظ

برادر شهید فاطمیون با اشاره به دیگر شهدای خانواده‌اش می‌گوید: خانواده ما دو شهید دیگر هم دارد. شهید علی اصغرانصاری پسر خواهرم است و شهید علیزاده دایی او می‌شود. شهید حمید احسانی هم داماد خواهر ماست شهید انصاری سال 94 شهید شد و پیکرش مفقودالاثر و از رفقایش شنیدیم وقتی در کمین افتادند نیاز بود که یک نفر داوطلب شود تا مهمات بیاورد. او به رفقایش می‌گوید: «بدون مهمات در محاصره از پشت قیچی می‌شویم به همین دلیل من می‌روم تا مهمات به نیروها برسانم.»

او ادامه می‌دهد: وقتی از پشت دیوار بیرون می‌آید تک تیرانداز او را می‌زند یک تیر به پایش خورده و تیر دوم به قلبش خورده است. رفقایش گفتند چون در محاصره بودیم نتوانستیم جنازه‌اش را به عقب بیاوریم. دو روز گذشته برای شهید انصاری و چند شهید مفقودالاثر دیگر از لشگر فاطمیون مراسم تشییع نمادین برگزار شد. به نشان شهید انصاری یک دسته گل درست کرده و به عنوان تابوت در کنار سایر شهدا او را تشییع کردیم. سنگ یادبود او نیز در بهشت رضا(ع) قرار دارد.

برادر شهید علیزاده از سومین شهید خانواده چنین می‌گوید:شهید احسانی هم در 17 آبان 92 به شهادت رسید، او وقتی می‌خواست از منطقه به مشهد بازگردد می‌رود تا از هم رزمش که دیده بان بود خداحافظی کند وقتی خداحافظی می‌کند، حین پایین آمدن از سنگر دیده بان از ناحیه سر مورد اصابت تک تیرانداز قرار می‌گیرد. در راه پنجره‌هایی داشت که پتو زده بودند، پتو را کنار زده تا چیزی را چک کند اما مورد اصابت تک تیرانداز قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد. پیکر او هم در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شده است.

او در ادامه چنین می‌گوید: شهید احسانی زودتر ازشهیدان انصاری و علیزاده به سوریه رفته بود یعنی دو دوره جلوتر از آن دو شهید اعزام شد. هر کدام از این شهدا با عقیده شخصی خود و به خاطر ارادتی که به حضرت زینب داشتند به سوریه رفتند. از زمانی که جنگ سوریه شروع شد، حرف و حدیث‌ها هم پیش امد و برخی می‌گفتند که اینها به خاطر پول می‌روند یا بعد از اینکه شهید می‌شوند پول هنگفتی به خانواده‌هایشان می‌دهند. در حالی که این حرفها فقط ناراحتی ما را مضاعف می‌کند. وقتی شهید احسانی به شهادت رسید حضرت زینب(س) به خانواده ما صبری داد که متوجه شدیم روزی که امام حسین(ع) به شهادت رسید بر حضرت زینب(س) چه گذشته است. همان صبر بود که باعث شد با شهادت دو شهید بزرگوار انصاری و علیزاده احساس کنیم در این راه بزرگ قربانی داده‌ایم.

برادر شهید حسین علیزاده با شااره به شوق رزمندگان فاطمیون برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) می‌گوید: شیعیان افغانستان و به خصوص رزمندگان تیپ فاطمیون شیعیان مخلصی هستند که به حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) و خاندانشان پایبندند. ما دوست داریم خالصانه در جوار اهل بیت(ع) و حرم حضرت زینب(س) شهید شویم و خالصانه برای آن‌ها خدمت کنیم و جان می‌دهیم.

منبع: تسنیم

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">