مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

فرهنگ عاشورا

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۴۹ ب.ظ

فرازی از کتاب شهید احمد مشلب

 راوی:سیده سلام بدرالدین مادر شهید

«کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» یعنی؛ هر جا ستمی باشد ما باید آنجا حضور داشته باشیم. احمد امام حسین(ع) را با چشم دل دید و صدایش را با گوش جان شنید. او با خون خویش ندای «هل من ناصر ینصرنی» ابا عبدالله را لبیک گفت و به کمک او شتافت. دنیا و زرق و برق آن را فروخت. همانا خداوند جان‌ها و مال‌هایشان را به بهای بهشت خریده است. همان کسانی که در راه خدا می‌جنگند و می‌کشند و کشته می‌شوند.(توبه 111) و به راستی که مردان خدا همین مجاهدان هستند.

اراده ما نیز همان خواست خداست. من به هیچ وجه مخالف جهاد نبوده و نیستم. تربیت فرزندان ما و تربیت نسل ما بر اساس همین فرهنگ عاشوراست. چون اعتقاد ما این است که همه جای جهان کربلاست، هرجا به ما نیاز باشد کربلای ما همان‌جاست. من می‌دانم و یقین دارم که شهادت دری است که خداوند آن را برای اولیای ویژه خود گشوده است. 

احمد توجه ویژه‌ای به فرهنگ عاشورا و محرم داشت. احمد عاشورا و اتفاقات آن را لحظه به لحظه بررسی کرده و با آن زندگی می کرد. قبل از شروع محرم طبق وقایع سال 61 هجری همه چیز را برای خود مرور و تداعی می کرد ..


کانال رسمی شهیدمَشلَب در تلگرام

https://t.me/AHMADMASHLAB1995

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">