مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


نمونه ای از رشادتهای شهید مرتضی حسین پور(حسین قمی) در روز شهادتش که باعث شد 11 نفر از یارانش توسط داعش اسیر و شهید نشوند:

مرتضی در منطقه تدمر سه تا مقر داشت که برای سرکشی رفته بود و تصمیم گرفته بود که پیش نیروهایش در این منطقه بماند. نیمه های همان شب ، نیروهای داعش از پایگاه آمریکایی ها بیرون می‌آیند و با پشتیبانی آمریکایی ها با تجهیزات کامل و نیروهای فراوان ، به اینها حمله می‌کنند. حدود ساعت 3 صبح بوده که حمله شروع می‌شود، داعشی ها در دو مقر اول که فرعی بودند عملیات انفجاری انجام می‌دهند که این عادت داعش است که برای شکستن خط انفجاری می‌زنند.

وقتی مقر اول آسیب می‌بیند ، مرتضی به نیروهایش در مقر دوم می‌گوید که سریع بکشید عقب و بروید در خاکریز سوم . در مقر سوم، مبارزه بین نیروهای نهضت مقاومت و داعش ادامه پیدا می‌کند ، مهمّات تمام می‌شود.

اما در تمام این صحنه ها خودِ مرتضی راسا حضور داشته، آن هم نه به صورت خمیده بلکه با قدوقامتی افراشته. دلیلش هم این بوده که می‌گفته اگر منِ فرمانده زیر باران گلوله خمیده باشم، نیروهایم این را می‌بینند و نمی‌توانم انتظار داشته باشم که بمانند و مبارزه کنند. مرتضی نیروهایش را با درایت به عقب می‌کشد و خودش برمی‌گردد و شروع می‌کند به تیر اندازی به سمت داعشی ها.

به شهادت دوستانش مرتضی 12 داعشی را با تک تیر به هلاکت می‌رساند؛ فقط با یک خشاب. همانجا مرتضی به نیروهایش می‌گوید که اینها خیلی تلفات داده اند ، تحمل کنید، تا چند دقیقه دیگر می‌روند. حالا یا تقدیر بوده یا خواست خدا ، مرتضی همانجا مجروح می شود. نارنجکی در نزدیکی او منفجر می‌شود ، ترکش نارنجک به پشتش می‌گیرد. به دستش می‌گیرد،یک تیر هم می‌خورد و با این حالت 35 دقیقه دیگر مبارزه می کند تا اینکه از هوش می رود...


اگر آنروز مرتضی آنجا نبود..‌

در مقر دوم و طبق شهادت همرزمانِ مرتضی و همه آنهایی که آن روز در عملیات حضور داشتند اگر مرتضی آن جا نبود، 11 ایرانی دیگری هم که آنجا حضور داشتند همانند شهید حججی اسیر و شهید میشدند.

درحالیکه در این عملیات فقط سه ایرانی یعنی خودِ مرتضی ، شهید تاجبخش و شهید حججی به شهادت رسیدند.

البته از نیروهای جبهه مقاومت و از بین عراقی‌ها در همین صحنه مبارزه، 30 عراقی به شهادت رسیدند و مرتضی بعنوان فرمانده حیدریون جان صدها عراقی دیگر را نجات داد.

 @Agamahmoodreza

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">