مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

معرفی شهید حمید تقوی فر

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۵ ب.ظ


نام و نام خانوادگی: سید حمید تقوی فر (ابو مریم)

تولد: ۱۳۳۸

شهادت: ۱۳۹۳/۱۰/۶، محور سامراء. شهر بلد

گلزار شهید: گلزار شهدای اهواز در جوار مزار پدر شهیدش

یادمان‌های شهید: تهران بهشت زهرا(س)، قطعه ۲۹. شهر بلد عراق.

وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبیرَةٌ إِلاَّ عَلَی الْخاشِعینَ.

و امروز مفتخریم که یکی از مصادیق 

 واقعی این آیه را به شما معرفی کنیم:

شهیدی از جنس صبر و صلاة که شیعیان عراق، واله و شیدای او و به همان مقدار، هموطنانش با وجود شهادتش هنوز او را نمی‌شناسند.

جوانانی که از او موعظه و درس زندگی می‌خواستند، تمسک به روزه و نماز را متذکر می‌شد؛ و چون خود اهل عمل بود و ایمان و عمل صالح را توامان داشت، خداوند موهبتی نصیبش کرده بود که روز به روز او را در میان دیگران عزیزتر و دوست داشتنی‌تر می‌کرد.

چه مجاهدتی از این والاتر که ۳۱ سال پیاپی روزها را به روزه‌داری و شب‌هایش را به شب زنده‌داری بگذرانی. فرقی هم برایت نداشته باشد در کارزار جنگ باشی یا فعالیت روزمره.

در جبهه‌های جنوب باشی یا کوه‌های غرب و حتی در جبهه‌های برون مرزی...

احسنت بر این همت استوار و زمینه‌سازی شهادت. 

احسنت بر این آمادگی برای سفر و رحلت از خاک تا افلاک.

عجبا از این عشق بازی با خالق و رقص در برابر مرگ و دنیای وانفسا.

خداوندا بهره‌ای نصیبمان گردان از مرور زندگینامه شهید " ابو مریم" که به واسطه آن، خود و خانواده و بستگانمان، مشمولِ ایمان، عمل صالح و تواصی به حق و صبر، باشیم...

سردار سید حمید تقوی فر، نظامی و سیاست‌مدار ایرانی و از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود، که گروه مردمی "سرایای خراسانی" و بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" را تأسیس نموده و در پی کمک ایران در عراق در جهت دفاع از این کشور در برابر حمله داعش در سال ۱۳۹۳ در شهر سامرا، به شهادت رسید. تقوی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلال جنگ ایران و عراق بود. پس از جنگ به عضویت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و سال‌ها فرماندهی قرارگاه رمضان را برعهده داشت.

سیدحمید در سال ۱۳۳۹ در روستای «ابودبس» شهرستان اهواز متولد شد. پدر ایشان آقا نصرا… از سادات تلغری است که نسبشان یه یکی از هفت شهیدان مدفون در نزدیکی شهر مسجد سلیمان می‌رسد و از نوادگان امام موسی کاظم(ع) می‌باشند.

حاج حمید دوره ابتدایی تا کلاس چهارم را در روستای "درخزینه" از توابع شهرستان شوشتر می‌گذراند و کلاس پنجم وششم را در روستای ابودبس و جنگیه درس می‌خواند. دوره دبیرستان را هم در دبیرستان سعدی پشت سرمی‌گذارد.

قبل از پیروزی انقلاب، در برگزاری کلاس قرآن نقش داشت و در جلسات سخنرانی شیخ احمد کافی حضور پیدا می‌کرد. و با فعالین انقلابی از جمله احمد دلفی برادران شمخانی و شیخ هادی کرمی ارتباط داشت و ازطریق برادران امید بخش و حمید سیلاوی و احمد دلفی نوار و اعلامیه‌های حضرت امام(ره) را دریافت و در روستای ابودبس توزیع می‌کرد. در روزهای قبل از پیروزی انقلاب تقریبا در تمامی راهپیمایی‌ها حضور موثر داشت. ایشان در زمان پیروزی انقلاب ۱۸سال سن داشتند.

در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئولیت‌هایی همچون فرمانده سپاه سوسنگرد، فرماندهی سپاه شادگان، جانشینی قرارگاه رمضان در فعالیت‌های برون مرزی بود و عضو کمیته بازجویی از اسرا و افسران عراق.

از آنجا که ایشان عضو سپاه بود و قبل از شروع جنگ تمام تحرکات نظامی عراق را توسط نیروهای اطلاعاتی کنترل می کرد لذا می شود گفت مانند اکثر پاسدران و رزمندگان خوزستان از روزهای اول در جنگ حضور داشت. نه تنها ایشان که پدر و برادر ایشان هم در دفاع مقدس حضور داشتند و سر انجام هر دو بزرگوار به شهادت رسیدند. و سید حمید راه این دو شهید را همچنان ادامه می داد.

سید حمید سال ۱۳۵۸ با دختر خاله‌اش ازدواج می کند و مراسم عروسی ایشان در باغ معین (حیاط مرکز سپاه آن موقع اهواز) برگزار می‌شود و درمراسم عروسیشان با حضور محمد جمالپور، مرحوم حسین پناهی، حاج صادق آهنگران و علی شمخانی فرمانده سپاه اهواز نمایشی اجرا می‌شود و سید حمید با لباس سپاه در شب عروسیش حاضر می‌شود.

حاصل این ازدواج چهار فرزند به نام‌های مریم، هدی، ندا و منا می‌باشند. سید دوره‌ی نظامی  دافوس را در دانشگاه امام حسین(ع) تهران پشت سر می‌گذارد.

با شروع نبرد رزمندگان عراق با عمال سعودی و صهیونیستی داعش و سلفی جهت آموزش و هدایت برادران مسلمان به کشور عراق می‌رود. و در آنجا به "ابو مریم" معروف می‌شود. درتاریخ شانزدهم دی ماه ۱۳۹۳ پس از اقامه نماز ظهر، عملیاتی به نام «محمد رسول ا…» آغازمی‌شود و با تعدادی از نیروهای رزمنده برای یاری رساندن به همرزمانش پیشروی می‌کند و بعد از رشادت بسیار مورد اصابت دو گلوله تک تیر انداز داعشی به پهلویش قرار می‌گیرد و بعد از اینکه به همرزمانش وصیت می‌کند که عقب نروید و نگذارید زحمات بچه‌ها هدر برود؛ بعد از طلبیدن حلالیت به شهادت می‌رسد و به خیل عظیم شهیدان می‌پیوندد.

پیکر این فرمانده در گلزار شهدای اهواز در جوار مزار پدر شهیدش به خاک سپرده شد. 

این فرمانده پس از شهادت در کشور عراق به "سردار سامرا" شهرت یافت.

سپاه پاسداران با آگاهی از مهارت و نفوذ ایشان در میان مردم عراق، ایشان را به عنوان مستشار نظامی در عراق به کار گرفت.

برپایی طرح سفیران عاشورایی در سازمان بسیج مستضعفین که پیرو آن بسیجیان، پیاده‌روی میلیونی اربعین سال پیش را بدون هیچ مشکلی انجام دادند، از زحمات شهید تقوی فر بود. با توجه به اینکه مسیر پیاده روی زوار اربعین از میان عشایر عبور می‌کرد، ایشان با رایزنی با شیوخ قبایل منطقه امنیت زوار اباعبدالله (ع) را از مرز ایران تا عتبات عالیات و بالعکس تامین کرد. 

وی با عقب راندن گروهک تروریستی داعش از سرزمین کربلا به "جرف الصخر" در شمال غرب بغداد، حرامیان داعش را مشغول کرد تا زوار بتوانند به سلامت پیاده روی اربعین را به پایان برسانند. عقب راندن داعش از حله نیز از دیگر اقدامهای ایشان بود...



  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">