مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


روزهای خوب کودکی‌اش مقارن شده بود بادوران هشت سال دفاع مقدس مقدس و از آنجا که پدر لباس مقدس سپاه را بر تن داشت و دائما در حال ماموریت بود، محمد حسن هم از همان دوران با مفهوم جهاد و شهادت به خوبی آشنایی پیدا کرد. دوست داشت خودش هم مثل پدر لباس رزم به تن کند و جبهه برود اما سن و سالش کم بود. آرزوی دیرینه او برای شرکت در عرصه جهاد با دشمن در سال 94 وقتی برای اولین بار برای جنگ با نیروهای تکفیری به سوریه رفت تحقق یافت. گفتگوی ما با خانم «راضیه بیگلری‌نیا» همسر این شهید والا مقام را در ادامه می‌خوانید. 

شهید رجایی‌فر چند مرتبه به سوریه اعزام شدند؟ 

دو مرتبه. اولین بار دیماه سال نود و چهار بود که مدت 20 روز در حال مبارزه با دشمن بودند و بعد از این مدت به خاطر اینکه از ناحیه کتف مجروح شده بود برای معالجه و درمان به کشور برگشت. بار دوم چهاردهم فروردین سال نود و پنج بود که اعزام شد. 

نحوه شهادت ایشان را چگونه برای شما روایت کرده‌اند؟ 

همسرم در اعزام دوم بعد از 22 روز حضور در مناطق عملیاتی حلب، خان طومان و دیگر مناطق عملیاتی سوریه، روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت سال 95 در حالیکه نیروها در زمان نه صلح و نه جنگ بودند،  مورد هجوم همه جانبه از جمله حملات  انتحاری دشمنان به ظاهر مسلمان احرارالشام ، جیش الفتح ، داعش و... قرار گرفتند که به همراه 14 لاله خونین بال استان لاله خیز مازندران در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

از آخرین وداع خود با شهید بگویید؟ 

ساعت یازده و ربع شب چهاردهم فروردین سال 95 به صورت تلفنی برای اعزام فراخوان شد در فاصله 5 دقیقه‌ای ساکش را بست و سریع وساده با ما خداحافظی کرد و رفت.

مهمترین انگیزه شهید رجایی‌فر از رفتن به سوریه چه بود؟ 

عشقی که به حضرت زینب(س) و حضرت رقه(س) داشت باعث شد که براد دفاع از حرم به سوریه برود و اجازه ندهد دست دشمن به حرم ناموس اهل بیت(ع) برسد. 

از ویژگی‌های اخلاقی شهید تعریف کنید؟ 

حسن آقا فردی بسیار صبور، کاری، خستگی ناپذیر، فداکار و مهربان بود. خیلی دوست داشت به دیگران کمک کند. یک سال برای مسافرت به شیراز که منزل یکی از آشنایان دورمان بود رفتیم، وقتی که رسیدیم، چون از قبل هماهنگ نکرده بودیم متوجه شدیم که میزبان عروسی دارد.روز عروسی، داماد ماشین عروس ندارد و هر چه گشتند در همسایه و فامیل نتوانستند که ماشین عروس تهیه کنند. حسن آقا خود پیش دستی کرد و ماشین خود را در اختیار آنها قرار داد تا به عنوان ماشین عروس از ان استفاده کنند. همیشه از هر فرصتی برای کمک به دیگران استفاده می‌کرد. 

به نظر شما کدام ویژگی حسن رجایی فر را لایق شهادت کرد؟ 

حسن آقا همیشه آرزو داشت که با شهادت از این دنیا برود. برای همین مدام در قنوت نماز دعای «اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک» را می‌خواند. به نظر من اهمیت به نماز اول وقت، خواندن نماز شب و مانوس بودن با قرآن او را لایق این مقام رفیع یعنی شهادت در راه خدا کرد.  

از بین شهدای دوران دفاع مقدس بیشتر با کدام شهید مانوس بودند؟ 

شهید مصطفی چمران.  

در یک جمله شهید رجایی فر را چگونه توصیف می‌کنید؟ 

مردی آسمانی و ملکوتی. 

یک جمله از شهید رجایی‌فر؟ 

دیگران را ببخشید تا خداوند هم شما را ببخشد. 

فرازی از وصیتنامه این شهید والامقام؟ 

به عالمان دینی سر بزنید زیرا دیدار با ابرار انسان را به خدا نزدیک می‌کند. 

به عنوان همسر شهید بفرمایید چگونه می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم؟ 

طبق کلام مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر ار شهادت نیست. با مروری بر زندگی شهدا متوجه می‌شویم که همه آن بزرگواران مقید به خواندن نماز اول وقت بودند و همچنین به حفظ حجاب بانوان هم تاکید داشتند. ما هم می‌توانیم به رعایت این دو نکته راه آن مردان آسمانی را ادامه بدهیم. 

وقتی خبر پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش را شنیدید چه احساسی داشتید؟ 

خیلی خوشحال بودم. احساس می‌کردم خون شهدا به ثمر نشسته است و یک بار دیگر قدرت اسلام به جهانیان ثابت شد و باز هم حق در برابر باطل به پیروزی رسید.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">