مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

کربلای خان طومان

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ


بسم رب الشهدا 

کربلای خان طومان

(تقدیم به 13 شهید مدافع حرم )

چه حزن جانکاهی است بین ماندن و رفتن ...چه احساس غریبی است  بین دل و دلبر ...چه پرواز قریبی است بین حق و حق نما ...چه مدافع دلیری است بین این همه هیاهوهای روزگار......

می بالم به خطه شهید پرور استانم  ، این مهد شیران نام آفرین  ، از دریادلان غواص تا مدافعان حریم عشق! همان قهرمانان ایران زمین ، همان پهلوانان دلیر ، همان مرادن نیک روزگار ، همان تداعی گران لشکر 25 کربلا! از کدامشان بگویم ؟!به کدامشان افتخار کنم ؟!.... زبانم قاصر است.....مروارید اشکهایم در صدف چشمانم سنگینی می کند ، بغض دیگر صبر ماندن ندارد .... نزدیک است اشک و شوق  هم آغوش شوند ! اینجاست که  خاطره کربلای خان طومان زنده می شود  ، مظلومیت شیر مردان مازندران ، آن 13 مرد مبارز جبهه حق علیه باطل ، سرود افتخار سر می دهد ،  فریاد" لبیک یاحسین " بر آسمان بوسه می زند  و جلوه ایثار ، گره می خورد به روح بی آلایش آنان؛ به گمانم  کربلا تکرار می گردد و ندای  بانوی صبر و وفا  طنین انداز می شود ؛ اما اینبار رساتر و شیواتر  که سر می دهد : به جز زیبایی چیزی ندیده ام...... آری زینب (س) عباسهایش را می شناسد!

برادرم ای بی ادعا ترین مدعی !.... ای برهم زننده لشکردژخیمان داعش !...تو همانی که به روشنایی چراغ هدایت حسین (ع )منور شدی ! تو همانی که سکنی گزیدی در کشتی نجات حسین ع !  تو همانی که اثبات نمودی شهادت اتفاقی نیست  بلکه انتخابیست ! تو همانی که بر پرسش شهید اهل قلم مهر تایید زدی: 

آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

حال میخواهم از نام آوران کربلای خان طومان ؛ از زهیر ها ، حبیب بن مظاهرها ، از وهب ها و......نام ببرم: "شهید جمشیدی" عزیز چه عاشقانه با تلالوء وجودت   نور را  نورانی کردی !"شهید بلباسی" ای بی ریا ترین  ! چه هنرمندانه دانه آخر تسبیح اخلاص را شمردی تا ازسلسله  خادمین شهدا بپیوندی به صف شهدا  .... جایت در کاروان های سفر نور خالیست....... هنوز تن خسته ات رنگ آرامش نگرفته بود که آرام گرفتی .....خداقوت برادر !..."شهید مشتاقی" چه مشتاقانه در صراط  مستقیم حسین ، قدم برداشتی تا برسی به مقصد جاودانگی  .... به چه عارفانه جاودان شدی ! "شهید سید طاهر"چه طاهرانه  مطهر کردی سرزمینمان را با عطر دل انگیز شهادتت..... هنوز شمیم خوش پیکر مطهرت به مشام می رسد! " شهید راد مهر" که رادی و جوانمردی سر تعظیم فرود می آورد در برابر منشت ! 

"شهید حاجی زاده " می دانم که غیرت  و همیت در  کلاس  شجاعتت همیشه نمره قبولی می گرفته اند! "شهید کمالی" عزیز چه با کمال صلابت به جمال شهادت مزین شدی ! "شهید اسدی" بزرگوار چه گوارا  جرعه شهادت را نوشیدی !     

" شهید رجایی فر"  چه  زهیر گونه لبیک گفتی به ندای هل من ناصر ینصرنی اربابت ! "شهید بربری " چه زیبا رها شدی از دنیای مادی ، "شهید عابدینی " چه عاشقانه سجاده شهادت  را پهن نمودی در محضر معبودت ! شهید قنبری چه غریبانه پر کشیدی ! "شهید کابلی"  چه سرافرازانه مسیرت را پیمودی !         در وصفتان هر چه بگویم کم گفته ام ...........

اما حرفهایی ......بهتر بگویم گزافه هایی از اطراف به گوش میرسد حاکی از جهل و نادانی ، حاکی از کوردلی و بی بصیرتی که دلمان را به درد می آورد ، نکند مهر خاموشی  خورده بر دلهایشان!  نکند اقتدا کرده اند به شیطان زمانمان! همانها که ژست روشنفکریشان را چاشنی نقدشان می کنند ؛ همانها که  در جبهه انتقادی می جنگند علیه جبهه حق ؛  همانها که  شهادت را قیاس می کنند با زرو زیور دنیا ، اینان حتی معنای مادیات را هم نمی دانند........اینان حتی فرق دفاع و جنگ را هم نمیدانند.........اینان با واژه شهادت هم بیگانه اند ........... در جوابشان باید اعلام کرد: شهیدان را شهیدان می شناسند!

نگارنده : خادم الشهدا  مازندران

الـــتماس دعای شهادت 

اللهم ارزقنا توفیق الجهاد و الشهادت فی سبیلک 

لبیک یا زینب

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">