مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

وصیت نامه شهیدمحمدرضا دهقان امیری

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ب.ظ

متن وصیت نامه شهید دهقان، صفحه اول:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وفدیناه بذبح عظیم" و او را به قربانی بزرگی بازخریدیم. سوره مبارکه صافات آیه ۱۰۷

اینجانب محمدرضا دهقان امیری فرزند علی در سلامت کامل روانی و جسمی و در آرامش کامل شهادت می دهم به یگانگی حضرت حق و شهادت می دهم به دین مبین اسلام و قرآن و نبوت خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) و امامت امیرالمومنین حیدر کرار علی ابن ابی طالب(ع) و یازده فرزند ایشان که آخرینشان حضرت حجت قائم آل محمد(عج) برپا کننده عدل علوی در جهان و منتقم خون مادرسادات خانوم فاطمه زهراء(س) می باشد. ( اللهم عجل لولیک الفرج) 

با سلام بر همه ی دوستان، آشنایان و اقوام و ... این حقیر از همه ی شما عزیزان تقاضای حلالیت دارم. و تشکر می کنم از پدر و مادر عزیزتر از جانم که تمام تلاش خود برای نشان دادن راه سعادت به فرزندشان انجام دادند و این حقیر حتی نتوانستم قدر کوچکی از این فداکاری ها را پاسخ دهم. از این دو بزرگوار حلالیت می خواهم و از صمیم قلب نیازمند دعایشان هستم.

و تشکر می کنم از برادر عزیزم و امیدوارم که شهادت و روحیه جهادی را سرلوحه خود قرار دهی و همچنین خواهر عزیزم و حامی همیشگی من که نهایت لطف را بر من داشته است و من فقط با بدی پاسخش را دادم امیدوارم هم اکنون نیز دعایت را از برادرت دریغ نکنی و همیشه به یادش و زینب گونه پایداری کنی.

از همه دوستان دانشگاه و مسجد و استادان و مربیانم و... در خواست حلالیت دارم و از شما دوستان___

متن وصیت نامه، صفحه دوم:

می خواهم این حقیر را از دعای خیرتان محروم نفرمایید و اگر کوتاهی کردم در حق شما عزیزان به بزرگواری خود عفو کنید و از حقی که بر گردنم دارید درگذرید.

بر اساس آیه مبارکه ۱۵۶ سوره بقره: "الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون" آنها که هرگاه مصیبتی به آنها می رسد صبوری کنند و گویند ما ازآن خداییم و به سوی او باز می گردیم.

صبر را سرلوحه کار خود قرار دهید و مطمئن باشید که هرکس از این دنیا خواهد رفت و تنها کسی که باقی می ماند خداوند متعال است، اگر دلتان گرفت یاد عاشورا کنید و مطمئن باشید غم شما از غم ام المصائب خانوم زینب کبری(س) کوچک تر است، روضه اباعبدالله و خانوم زینب کبری فراموش نشود و حقیقتا مطمئن باشید که تنها با یاد خداست که دلها آرام می گیرد.

قال الحسین( ع):

ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیاسیوف خذینی

اگر دین محمد تداوم نمی یابد مگر با کشته شدن من، پس ای شمشیرها مرا دربر بگیرید.

بالهایم هوس با تو پریدن دارد

بوسه بر خاک قدم های تو چیدن دارد

من شنیدم سر عشاق به زانوی شماست

و از آن روز سرم میل بریدن دارد

متن وصیت نامه، صفحه سوم: 

غالبا آن گذری که خطرش بیشتر است

می شود قسمت آنکه جگرش بیشتر است

قیمت عبد به افتادن در سجاده ست

سنگ فرش حرم دوست، زرش بیشتر است

خانه ای است در اینجا که کریم اند همه

سر این کوچه اگر رهگذرش بیشتر است

دل ما سوخت در این راه ولی ارزش داشت

هرکه اینگونه نباشد ضررش بیشتر است

بی سبب نیست که آواره هر دشت شدیم

هرکه عاشق شود اصلا سفرش بیشتر است

هر گدایی برسد لطف که دارد اما

به گدایان برادر نظرش بیشتر است

همه گفتند خدیجه ست ولی ما دیدیم

در جمالش که جلال پدرش بیشتر است

وسعت روح، بدن را به فنا می گیرد

غیر زینب چه کسی دردسرش بیشتر است. 

و من الله توفیق

محمدرضا دهقان امیری

تهران 

تاریخ شهادت: 21 آبان 1394

محل شهادت: منطقه حلب سوریه. 

شهید دهه هفتادی




  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۲۶)

  • خوش به سعادتت ای شهید
  • خوش به سعادتتون ای شهید

    دعا کنید ما هم شهید شویم

    امام خمینی : شهید نظر میکند به وجه الله


    پاسخ:
    ان شااله لایق شهادت بشیم
    دمتون گرم که مارو بااین نوجوانای بزرگ  اشنامیکنید اجرتون باخودشهدا
    پاسخ:
    ان شااله که مورد توجه شهدا قرار بگیره
    ان شااله رهروان خوبی برای راه اونها باشیم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم انصرالاسلام و المسلمین
  • شیرین زاهدی
  • ایشون بهترین شهیدی بودن که من وقتی عکسشونو دیدم ته دلم لرزید و ایشونو سر مشق خودم قرار دادم و هم اکنون من شهید دهقان را شهید خودم میدانم و بااو درارتباطم انشالله که شهادت نصیب ماهم شود.
    پاسخ:
    ان شااله لایق شهادت شویم و رهرو راه شهدا
    برادرم شهادتت مبارک.
    سلام محمدرضا، شرمندم... 
    پاسخ:
    بعضی نظرات در عین سادگی دلمو میلرزونه
  • یه گناهکار
  • من دختری ام که از نظر خودم گناهکار تر از من وجود نداره امشب تصمیم گرفتم یه برادر شهید برا خودم انتخاب کنم وبین اسم شهدایی که نوشتم این شهید بزرگوار منو انتخاب کردن امیدوارم بتونم راه ایشان رو ادامه بدم .التماس دعا
    پاسخ:
    ان شااله
    مطمئن باشین که شهدا کمکمون میکنن اگه خودمون واقعا بخواهیم

    باسلام وخسته نباشید لطفا مطالبی هم درمورد شهید مدافع حرم حسینعلی کیانی  قرار دهید ایشون هم متولد سال  73 بودند .ممنونم

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    انشااله، اگه خودتون مطلبی دارین لطفا برامون ارسال بفرمایید
  • گناهکار اما عاشق شهادت
  • محمدرضا جان دعا کن ما هم شهید شویم
    پاسخ:

    اللهم انصر الاسلام و المسلمین و اخذل المشرکین و المنافقین

    چه عارفانه است ناله آخرین راسردادن      چه عاشقانه است لبیک آخرین راگفتن
    خوش به حالشون ......کاشکی می شدماهم می تونستیم مدافع حرم بشیم ولی حیف که نمیشه ...شعرآخری واقعاقشنگ بود
    پاسخ:
    یادمون باشه شهدا انسان هایی هستند که یه روز با ما روی این زمین راه رفتند، زندگی کردند، خندیدند و ...
    شهادت دست نیافتنی نیست سعی کنیم لایق شهادت باشیم
  • در آرزوی شهادت
  • به جرئت میتونم بگم شهید دهقان بهترین دوست من در تمام عمرم است...ان شاء الله که شفاعتمون کنند...
    پاسخ:
    ان شاالله
    اگه خاطره ای از شهید بزرگوار دارین خوشحال میشیم برامون تعریف کنید
    فقط سکوت دربابر این همه عظمت روح 😶😶😶
    اقا محمد رضا برادر عزیزم ، ............ فقط یبار !ا
    اللهم رزقنا شهادت فی سبیلک 
  • یه پشیمون
  • سلام داداشی .منو ببخشو واسم پیش خدا دعا کن. دعا کن یه روز منم بیام پیش شما. دعا کن ‌...
    سلام ما رو هم به سیدالشهدا و بی بی زینب و حضرت رقیه برسون.
    شهادتت مبارک
    پاسخ:
    سفرت به خیر اما تو و دوستی، خدا را چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی به شکوفه‌ها، به باران برسان سلام مارا
  • یه شرمنده
  • اقامحمدرضا تورو به خدا واسطه ما برای شهادت در راه حق باش 
    پاسخ:
    الهی آمین
    واقعا عالی بود روح داداش محمد شاد

    پاسخ:
    روحمون با یادشون آروم
    التماس دعای شهادت پرنده ملکوت 
    پاسخ:
    ان شااله
  • اربابم حسین (ع)
  • سلام ای شهید 

    سلام ای شهدای مدافع حرم 

    برایمان دعا کنید 


    خدایا به خون پاک شهدا قسمت میدم مارو رهرو راهشون قرار بده ان شاءالله 

    التماس دعای فرج
    پاسخ:
    ان شااله
  • سادات بانو
  • چه چفیه هایی خونی شد تا چادرم خاکی نشود😊❤
    💫
    ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم 🌹🍃
    .
    در ره عشق جگردار تر از صد مردیم ☝
    .
    هر زمان یاد خمینی به سر افتد مارا
    .
    دور سید علی خامنه‌ای میگردیم👑
    .
    ❤جانم سپرت روز بلا حضرت اقا❤
    برادرهای شهیدم😍🙈👇
    #شهید_محمدرضا_دهقان_امیری 😍
    #شهید_سجاد_زبرجدی 😍
    #شهید_مسعود_عسگری 😍
    خاک بر سر من
    پاسخ:
    چراااا...؟!!!
    یادمون باشه شهدا هم مثل بقیه انسان ها بودن فقط راه درست پیدا کردن 
    التماس دعا
  • محمد (عرفان)سلمانی
  • اقا محمد رضا 
    خداییش خیلی دوست دارم 
    کاش یه ذره از معرفت شما رو داشتم
    بعد از شهادتت باهات رفیق شدم میون این همه رفیق هوا منم داشته باش
    پاسخ:
    هوای هممون رو داشته باش رفیق ...
  • شهداشرمنده ایم
  • سلام من ی دختری هستم ک ب نظرم خودم خیلی گناه کار وبی حجاب هستم...تااین ک بامحمدرضا اشنا شدم و دارم کم کم باحجاب وکم کم دارم گناهاموترک میکنم و از خدا ممنونم ک منو بامحمدرضا اشناکرد
    پاسخ:
    سلام . ان شالله که در این راه موفق و پیروز باشین.
    ان شاءالله منم عاقبتم ختم شهادت شه
    پاسخ:
    ان شاالله هرکسی که آروزی شهادت دارد به آروزیش برسد. شهید نشویم می میریم. به قول جاج حسین یکتا حیف است که بمیریم دعا کنیم که شهید شویم.
    سلام داداش محمدرضا امروز تورو به عنوان برادربزرگه خودم انتخاب کردم بهتره بگم توانتخاب کردی...ان شاالله که بتونم راه شمارو ادامه بدم..
    پاسخ:
    احسنت به انتخابتون ان شالله این شهید یاورتون باشه در این دنیا و در اون دنیا هم شفاعتش شامل حال همه ما بشود.
    سلام. یادم نیست چطور با تو آشنا شدم.اما میدونم از وقتی دیدمت حالم دیگه مثل قبل نشد. میخوام کمکم کنی که خودم را ثابت کنم.

    ازت ممنونم که مرا پذیرفتی و وارد زندگیم شدی و زندگیمو جریان و پویایی بخشیدی دست رحمتتو به قلبم کشیدی وارامشم بخشیدی واز اضطراب و تلاطم به ساحل امن با شهدا بودن و شهیدانه زیستن رساندی خیلی مهربونی دورت بگردم رفیق جونم ۰

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">