مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بیوگرافى شهید عبدالصالح زارع

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۴۵ ب.ظ


شهید عبدالصالح زارع در ٢٦ فروردین ماه سال ۱۳٦٤ در خانواده اى مذهبى در شهر بهنمیر واقع در شهرستان بابلسر متولد شد. تحصیلات ابتدائی، راهنمایی را در بهنمیر و دبیرستان را در بابلسر گذراند. در دوره تحصیلات ابتدائى به عضویت پایگاه مقاومت روستاى کریم کلا درآمد و حضور مستمر در جمع بسیجیان پایگاه، اولین بارقه‌های عشق به فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت را در او بوجود آورد. ورزشکار بود و به ورزش تکواندو علاقه داشت و از ٩ سالگی به این ورزش پرداخته بود. تکنولوژى آى تى و کامپیوتر ، دیگر رشته مورد علاقه او بود و بدنبال تعقیب حرفه‌ای این رشته بود که بخاطر پرداختن به مسائل فرهنگى-مذهبى از پیگیری آن منصرف شد. در سال ١٣٨٠ با اخذ دیپلم متوسطه در رشته فنى حرفه اى (کامپیوتر)، عازم دوره آموزشى پاسدارى شد. ایشان دوره آموزش را در تبریز گذراند. آشنایی نزدیک با نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این دوره، نقطه عطف زندگی شهید زارع محسوب می‌شود. بعد از اتمام تحصیلات دیپلم ، علیرغم تشویق اطرافیان به ادامه تحصیل در دانشگاه، با اختیار خود و با یقین کامل، عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را انتخاب نمود و  سال ۸۲ وارد دوره درجه دارى سپاه المهدى (عج) بابل شد.  که با این انتخاب ادامه زندگی را در جهاد فی سبیل الله رقم زد و قدم در راهی گذاشت که تا آخرین لحظه حیات ظاهری او، هیچ تزلزلی در پیمودن آن در وی مشاهده نشد. پرکاری و ساعت‌های انگشت شمار خواب در طول شبانه روز و پرداختن ویژه به مسئله خمس و نماز از ویژگی‌های بارز او بود . معتقد بود شهادت در راه خدا مزد کسانی است که در راه خدا پرکارند و شهدای جنگ تحمیلی را شاهد این حرف خود معرفی می‌کرد و خادم دائمى شهدا در منطقه فکه براى مراسم ظهر روز عاشورا را هر سال در دستور کار خود قرار داده بود. بدلیل علاقه فراوان به کار خود، برای تشکیل خانواده حاضر به رجعت به تهران نبود و در فروردین سال ٩١  با همسری فاضله از خانواده‌ای ولایتمدار در تهران ازدواج کرد و ساکن بابلسر شد. 

 ثمره این ازدواج پسرى بنام «محمدحسین» است که در اول فروردین ٩٤ متولد شد. علاقه و عشق وصف ناشدنی عبدالصالح به آرمان جهانی امام خمینی (ره)، روحیه خاصی را در وی بوجود آورده بود. همواره مطالعه دینی و سیاسی داشت و به اخبار و وقایع داخلی و خارجی بخصوص تحولات جهان اسلام اشراف داشت و این وقایع را تحلیل‌ می‌کرد. تعصب آگاهانه‌ و وافری به انقلاب اسلامی، رهبری و نظام داشت. در ایام فتنه ۸۸  تمام اخبار و وقایع فتنه را رصد می‌کرد و صاحب موضع بود و به همین خاطر براى تسلط بیشتر بر مسائل روز، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسى در رشته حقوق ادامه داد . همچنین در میان تمامى ائمه معصومین به حضرت فاطمه زهرا (س) ارادت ویژه اى داشت .با آغاز جنگ در سوریه در سال ٩٤ برای دفاع از حرمهای آل الله (ع) و یاری جبهه مقاومت، آگاهانه عازم سوریه شد. اعزام‌ داوطلبانه  و حضور مداوم چندماهه در جبهه سوریه، روحیه رزمندگی را در وجودش تثبیت کرده بود . سرانجام، بعد از سه ماه حضور در جبهه سوریه، در بعد از ظهر روز جمعه ١٦ بهمن ٩٤ مصادف با ایام فاطمیه در اثنای درگیری با مزدوران تکفیری استکبار در شمال شهر حلب ، منطقه "رتیان " در اثر اصابت مستقیم گلوله به ناحیه سر، به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهداى شهر قم در کنار همرزمان شهیدش آرامید.

خاطرات ملازمان حرم

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">