مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه



بسم رب الشهدا و صدیقین

 شهید مدافع حرم سرهنگ دوم مهندس مرتضی زرهرن 

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در ۱۳۵۸/۴/۲۴ درشهرستان شیروان خراسان شمالی در یک خانواده متدین به دنیا آمد. ایشان بسیار زوددرسن ۱۱سالگی پدرشان را از دست دادند.

توکه خوددرد یتیمی را چشیدی، حالا جگر گوشه هایت بدون تو همان درد را تجربه می کنند . . . 😔

مادر بزرگوارشان با صبر و شکیبایی و باسختی بسیارفرزندانش را به ثمر رساند.

شهیدزرهرن در سال ۱۳۷۸ با راهنمایی خواهرش از طـریق پـذیرش در دانشکده افسری امام علی(ع) بـه خـدمت نـیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد.

بعداز۴سال تحصیل در رشته مهندسی و دانـش اسـتحکامات و گـذرانـدن دوره تکاوری به عنوان یک نیروی زبده ارتشی درتیپ۲۵۸تکاور ذوالفقار شاهرود با سمت فـرمـانـدهی پـست مـهـنـدسی مشغول به

خدمت شد؛ایشان بسیاردر کار خود فردی ساعی وکوشابودودر ماموریت های یگانی بسـیار مـوفق عـمل مـی نمود و خـدمات ارزشمندی در تیپ ۲۵۸ تکاور عرضه کرد.

این شـهید بزرگوار بـه دلیل دارا بودن تخصص کار با مواد منفجره نزدیک به دو سال در مناطق مرزی ایران و عراق دور از خانـواده اش بـه پـاکسازی مـیادین مـین جنگی بـر جـا مـانده از هـشت سال دفاع مقدس مشغول بودند؛ بعد از آن در طول خدمت صادقانه شان در تیپ ۲۵۸ تکاور ذوالفقار در ساخت وساز پادگانی و امور مهندسی رزمی تحقیقات صنعتی و جهاد خـود کفـایی فـعـالـیـت های چـشمگیری داشتند.

ایشان در سال ۱۳۸۳ با عمل به سنت رسول الله ازدواج کرده و دارای دو فرزند به نام های علی و فاطمه هستند.

شهید سرهنگ دوم مهندس مرتضی زرهرن فردی متدین و با اخلاق بودند؛ ایشان دائم الوضو بودند و کار و زندگیش با وقـت نمـازش تـعیین مـیـشد طوری که همیشه براےاداےنمازاول وقت به جماعت در مسجد بتواند حضور داشته باشد.

ایشان علاوه بر اینکه همسری به تمام معنا مهربان و فداکاری بود به عنوان یک پدر برای فرزندانش؛ عاشق آنها بود . . .


شهید زرهرن آنقدر دلبستگی به سید و سالار شهیدان داشت که چندین ماه قبل از اعزام به زیارت امام حسین (ع) و عتبات عالیات شتافته بود.

این سربازولایت مدار رهبر؛ وقتی اذن نائب بر حق مهدی (عج)، مبنی بر حضور مستشاری ارتشیان در جبهه مقاومتی اسلام در سوریه را شنید؛ مشتاقانه ندای رهبرش را لبیک گفت و برای دفاع از آل الله، دفاع از مسلمانان مظلوم و دفاع از کشور عزیزمان؛ کیلومترها دورتر از مرزها آرام و قرار نداشت.

ایشان با ایمانی کامل و یقین به هدف والای دفاع از ناموس اهل بیت پیامبرش؛ با شهامت بسیار و عاشقانه قدم در راه نهاد و با دل و جانش کنار همرزمانش با رشادت های فراوان برای دفاع از حریم خانم زینب (س) عباس وار جنگید.

جگرگوشه هایش علی و فاطمه💖چشم به راهش بودند اما . . .

تکلیفی که بر دوشش احساس میکرد بالاتر از عشق او به خانواده و عزیزانش بود.

سرانجام درروز۲۱ فروردین روز ولادت امام محمدباقر(ع) وسالروز شهادت اسوه و الگویش شهید صیاد شیرازی با افتخار فدایی خانم زینب کبری (س) گردید.

مرتضی جان همانگونه که لبیک یا حسـین و یـا زینـب گفتی و سرباز خادم رهـبرت بـودی و بـا رشـادت در جـبهه ی مـقـاومـت اسـلامی جـنگیدی؛من هم با افتخاروزینب وارفرزندانمان علی وفاطمه را همانند بانوی حماسه ساز کربلا در خط راستین شهدا و امام شهدا به حول و قوه الهی تربیت می کنم، لطفا فقط دعایم کن.

مزاراین شهیدبزرگوارواقع در خراسان شمالی، شهرستان شیروان همجوار برادر آقا امام رضا(ع) در گلزار شهدای شهر زیارت واقع شده است.

آسمان چون جمع مشتاقان پریشان میکند 

در شگفتم من؛ نمی پاشد زِهَم دنیا چرا؟

شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر 

این سفر راه قیامت می روی تنها چرا؟

به قلم همسر شهید زرهرن

@MolazemanHaram69

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">