مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

زندگینامه سید محمد مهدی هاشمی نژاد

جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۶ ب.ظ

بسم رب الشهداء والصدیقین

کلنا عباسک یا زینَب سَلامٌ الله علیها 

شهید سید محمدمهدی هاشمی نژاد در دهمین روز از شهریور ۱۳۶۰ در یک خانواده مذهبی و اصیل افغانستانی ساکن مشهد مقدس دیده به جهان گشود. پدر ایشان حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله هاشمی نژاد رحمۀ الله علیه که از اساتید حوزه علمیه بود با توجه به ارادت و علاقه زیاد به مولا و امام زمانش عجّل الله فرجه الشریف، نام مبارک «سید محمدمهدی» را برای او برگزید.

سید محمدمهدی پس از دوره کوتاهی که در مشهد مقدس در سایه امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام بود بنا به تصمیم پدر همراه خانواده به شهر مقدس قم عزیمت نمودند تا در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل شود.

تحصیلات

سید محمدمهدی پس از گذراندن مقطع ابتدایی و راهنمایی در تاریخ 1380/8/17 ه.ش با ورود به مدرسه علمیه مؤمنیه از مدارس تابعه جامعه المصطفی العالمیه (مرکز جهانی علوم اسلامی سابق)، رسماً افتخار سربازی حضرت بقیه الله الاعظم عجّل الله فرجه الشریف را کسب نموده و طلبه حوزه علمیه قم شد.

سید پس از انتقال به مدرسه مبارکه حجتیه (مجتمع آموزش عالی فقه) در سال ۱۳۸۶ ه.ش دوره کارشناسی رشته فقه و معارف اسلامی را با معدل 18/93 به اتمام رسانده و در سال ۱۳۸۷ ه.ش پس از موفقیت در آزمون ورودی، در سطح سه رشته فقه عبادی گرایش طهارت و صلاه در مدرسه عالی فقه تخصصی مشغول به تحصیل شده و از پایان نامه کارشناسی ارشد خویش تحت عنوان «حکم اقتداء به غیر امامی در نماز جماعت» با نمره عالی ۱۹ دفاع نموده و این مقطع تحصیلی را با معدل کل ۰۴/۱۹ به اتمام رساند و در طول این سال‌ها نیز به  لباس مقدس روحانیت ملبس گردید.

در سال 1394 ه.ش در آزمون ورودی سطح 4 فقه و اصول قبول و در تاریخ 1394/5/5 به مدرسه عالی فقه و اصول معرفی شد. نیم سال اول سال تحصیلی 1395-1394 را با معدل 18 به اتمام رسانید. شهید هاشمی نژاد دروس خارج فقه و اصول را نزد آیات عظام مصطفوی، شب زنده دار و نیازی و استاد راهنمای درس خارج وی استاد سید عبدالحکیم مدقق و روش شناسی درس خارج را نزد استاد احمدی تبار و فقه مقارن را نزد آیت الله رحمانی سبزواری فرا گرفت.

سوابق تبلیغی

روحانی شهید سید محمدمهدی هاشمی نژاد در طول مدت تحصیل به عنوان یک مبلّغ فعال به تبلیغ معارف اسلام ناب محمدی صلّی الله علیه و آله ‌پرداخت و در برخی از ایام همچون ماه رمضان و محرم برای تبلیغ اعزام شده تا دِین خود را به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام ادا نماید. 

اما این پایان کار نبود و سید که اشتیاق و علاقه عجیبی به خدمت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام داشت با توجه به تحولات سوریه و لزوم دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و عقیله بنی هاشم علیها السلام طی چندین مرحله به مدت یک سال در سال‌های 1392 و 1393 عازم سوریه شد و افتخار سربازی و دفاع از حرم حضرت زینب علیها السلام را  نصیب خویش نمود.

شهید هاشمی نژاد پس از اتمام نیم سال اول در سال 1394 برای نیم سال دوم، تعیین درس ننمود و در تاریخ 15/11/1394 ه.ش در مدت سه سال برای چندمین بار عازم سوریه شد و به جمع رزمندگان مدافع حریم اسلام و اهل بیت علیهم السلام پیوست.

آخرین جلسه درس

آخرین بار که عازم سوریه بود حال و هوای ویژه و وصف ناشدنی داشت. بنا بهت گفته همکلاسی‌ها، سید در آخرین جلسه درس فقه حال عجیبی داشت. ایشان در تحلیل و بررسی مباحث رجالی اهتمام زیادی داشت با همین سابقه، وقتی نوبت به بررسی یک مسئله رجالی رسید، استاد آن را به عهده ایشان گذاشت که در جلسات بعد مطلب را ارائه بدهد اما ایشان با آرامش و وقار، خطاب به استاد گفت: «شاید حیاتی باقی نباشد». با شنیدن این سخن حال و هوای خاصی در همکلاسی‌های ایشان ایجاد شد؛ انگار می‌دانست این آخرین سفر است.

او بعد از یک سال و چند ماه نبرد و دفاع از حریم اسلام در آخرین روزهای اسفند ماه سال ۱۳۹۴ ه.ش به آرزوی دیرینه خود رسیده و به دست مزدوران اسرائیلی (داعش) که جنایتکارترین افراد در تاریخ بشریت هستند به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از 9 ماه شناسایی و به قم حرم اهل بیت علیهم السلام برگشت.

فرازی از وصیت نامه

سید شهید در قسمتی از وصیت نامه خود که در واپسین روزهای عمر شریفش نوشته شده است وعده‌های الهی را محقق شده دیده و ما را از عمق بینش، معرفت و نورانیت خاصی که در پرتو جان‌فشانی برای عمه بزرگوارش نصیبش شده آگاه می‌سازد و می‌نویسد:

«... در بهشت منتظرتان هستم. خداوندا؛ شهدای ما را با شهدای کربلا محشور و ما را به آنان ملحق بگردان. آمین یا رب العالمین. بنده گنهکار خدا ... سید مهدی»

آری، او با این وصیت خود آرزوی دیرینه خود را بازگو کرده و به همه ما درس مقاومت و ایثار و فداکاری می‌دهد.

کانال رسمی سردار شهید حجت

http://telegram.me/joinchat/C_uoXD7j7RAZyxJDNv_Cjg

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">