مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

زندگی نامه مختصر شهید محمد آژند

شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۴ ب.ظ


 بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهید محمد آژند اولین فرزند حاج حسین آژند در تاریخ 27 تیرماه ۱۳۵۹ در تهران چشم به جهان گشود. کودکی او زیر آتش توپخانه و موشک باران جبهه جنوب در دوران دفاع مقدس سپری شد. پدر شهید آژند برای دفاع از این مرز و بوم، در قامت رزمنده ی نیروی هوایی، به همراه خانواده به دزفول عزیمت کرده بود. محمد که در کودکی، آرمان های بزرگسالی اش را در آغوش خانواده، مکتب تربیتی و محیط رشد خود در فضای جنگی سامان می بخشید، پس از جنگ به همراه خانواده به تهران باز می گردد.

شهید آژند که در آن زمان، دوران نوجوانی خود را سپری می کرد پس از پایان دوره راهنمایی برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه می شود. پس از مدتی، پدرش به وی توصیه می کند که بهتر است ابتدا به تکمیل تحصیلات نظری اش بپردازد و سپس به ادامه تحصیلات حوزوی روی بیاورد.

در واقع، پدر می خواست تا فرزندش روحانی عالمی باشد که علاوه بر علم دین، به مسائل و علوم روز نیز آشنا باشد. به همین دلیل شهید آژند پس از حدود یک سال تحصیل در حوزه علمیه، به توصیه پدرش از ادامه دروس حوزوی انصراف می دهد و مجددا به تحصیل علم در دبیرستان در رشته علوم تجربی می پردازد.

شهید محمد آژند پس از اخذ مدرک دیپلم، وارد سپاه پاسداران می شود، با این حال همزمان با خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کسب علم ادامه داده و تا تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت پیش می رود.

وی که از کودکی قاری متبحر و حافظ قرآن بود در ابتدای نوجوانی به مداحی روی می آورد و در کمترین زمان، به فنون مداحی اهل بیت مسلط می گردد. وی همچنین به امور فرهنگی در بسیج و مساجد مشغول می شود و در سال های مختلف مسئولیت فرماندهی برخی از پایگاه های بسیج مناطق به وی محول می شود. ایشان در منطقه کهنز شهریار فرماندهی پایگاه بسیج الغدیر و در تهرانسر فرماندهی پایگاه بسیج شهرک انصار را به عهده می گیرند.

از خصوصیات بارز اخلاقی این شهید می توان به مداومت در نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر، ولایت مداری سر سختانه، مهربانی، دست و دل بازی و خانواده دوست بودن ایشان اشاره کرد.

شهید محمد آژند پس از سه سال تلاش برای حضور در جبهه های نبرد علیه باطل در سوریه، در دی ماه 1394 موفق به اعزام می شود و در آنجا نیز یکی از فرماندهان متواضع و خونگرم گردان فاتحین می شود. از شهید جاویدالاثر محمد آژند طی 14 سال زندگی مشترک، دو فرزند به نام های محمد مهدی (ده ساله) - که مداح اهل بیت علیهم السلام هم می باشد - و محمد طاها (یک ساله) به یادگار مانده است.

شهید محمد آژند، سرانجام در تاریخ ۲۱ دی ماه سال 1394 در راه دفاع از مظلوم و حریم اسلام و حرم حضرت زینب سلام الله علیه در حلب سوریه به درجه والای شهادت نائل می آید. پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز هنوز به میهن بازنگشته است.

شادی روح شهدای مدافع حرم صلوات .....

آدرس کانال تلگرام شهید محمد آژند:

@mohammadazhand


  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۳)

ممنون بابت زحماتی که میکشید
اجرتون با شهدا
پاسخ:
ان شااله خودشون از ما قبول کنن
محمد مهدی جان بهت تسلیت میگم

اللهم الرزقنا توفیق الشهاده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">