مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهید تمام زاده

شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۶ ب.ظ

شهید علی تمام زاده؛ من اول صف حرکت می‌کنم، اگر کتک خوردم اشکالی ندارد!

من در اول صف حرکت می‌کنم و چون طلبه هستم و لباس روحانی دارم شاید به من رحم کنند البته اگر هم حمله کردند و آسیبی زدند، اشکالی ندارد.

 “سنگرما” شهید علی تمام زاده دومین روحانی رزمنده است که در پی فعالیت های تبلیغی، جهادی خود در لشگر فاطمیون توسط تروریسیت های تکفیری و در عملیات محرم به شهادت رسید. دکتر حسین بابازاده مقدم از دوستان صمیمی این شهید بزرگوار است که در وصف این شهید چنین می گوید:

شهید تمام زاده از همشهریان ما در کرج بود و سابقه رفاقت ما به ۲۰ سال پیش باز می‌گردد. این شهید بزرگوار ساکن کرج بود و بعدها به منطقه فردیس نقل مکان کرد.

علی تمام زاده از فعالان فرهنگی استان البرز بود، مدت بسیار زیادی به عنوان ارتش فرهنگی یک نفره، نشریه‌ای منتشر می‌کرد و تمامی کارهای آن از تامین محتوی تا طراحی، چاپ و تکثیرش را بر عهده داشت. وی در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، به خصوص در عرصه روشنگری و مقابله با جریان‌های فکری مانند دراویش و فرقه‌های خاص فعال بود و در طراحی برنامه‌های اعتراضی که نسبت به این پدیده‌ها راه اندازی می‏‌کرد هیچ‌گونه بهره‌مندی و مورد حمایت نهاد خاصی نداشت.

وقتی مردم کرج اعتراض گسترده‌ای نسبت به دراویش داشتند همکاری فوق‌العاده‌ای با جبهه انقلاب انجام داد او در همه عرصه‌های زندگی‌اش از همان نوجوانی با روحیه بسیجی زندگی کرد و همواره در تلاش بود تا  از این مواضع دست نکشد و آلوده جریان‌ها و کسب قدرت سیاسی و نظایر این‌ها نشد.

بدون شک اگر کسی خودش را دچار مطامع دنیوی نکند و در معرض کمال انسانی و زندگی اسلامی قرار بدهد طبیعتا به مقام شهادت دست پیدا می‌کند و قطعا این باب برای کسی پوشیده و مسدود نیست.

 در بین بچه‌های کرج به «علی شلمچه» معروف بود

شهید تمام زاده چفیه را همواره بر دوش خودش حفظ کرد به طوری که بچه‌های کرج به او می گفتند: «علی شلمچه». بعد از نماز جمعه روبروی مصلی می‌ایستاد، داد می زد و نشریه توزیع می‌کرد. در زمان دوم خردادی‌ها تجمع ها و حرکت‌هایی انجام می‌دادیم و علی با یک شهامت و شجاعت خاصی این تجمع را پیش می‌برد. مشی مشخص زندگی سلمانی و نوع سبک زندگی او بر پایه اتکا بر ولایت پذیری بود. او بدون سر و صدا و دور از حاشیه و جنجال به سوریه رفت و بیان شیرمردی‌ها و رشادت‌های این شهید از زبان همرزمانش بسیار شنیدنی و جالب است

تمام زاده یک الگوی سیاسی و فرهنگی

به نظرم باید از امثال تمام زاده‌ها یک الگو در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی بسازیم. شهید تمام زاده در روزگاری که بحث فرقه‌ها شدت داشت ایفای نقش کرد و در صف اول مبارزه بود و در جبهه نظامی نیز در برابر فرقه‌های ضاله قرار گرفت و شهادتش توسط آن ها رقم خورد. شهید تمام زاده یک جامعیت در خود ایجاد کرده بود و به نظرم مصداق فرمایش حضرت آقاست که فرمودند: «بسیجی نیروی کارآمد است و در تمام میدان‌ها حضور دارد» و من نیز مانند این شهید بزرگوار نفرات معدودی دیده‌ام.

سردمدار مبارزه با فرقه‌های ضاله در کرج

بهترین خاطره از او که در ذهن دارم به حرکت مردمی اهالی کرج نسبت به فرقه‌های انحرافی اختصاص دارد. نخبگان فرهنگی به این جمع بندی رسیدند که باید غائله این فرقه‌ها از شهر کرج برچیده شود. برخی از افراد و یا وابستگان به نهادهایی قصد داشتند جلوی این حرکت را بگیرند. شهید علی تمام زاده گفت: من در اول صف حرکت می‌کنم و چون طلبه هستم و لباس روحانی دارم شاید به من رحم کنند البته اگر هم حمله کردند و آسیبی زدند اشکالی ندارد و اتفاقا در مواجهه با نیروی انتظامی کتک خورد و با برخورد تند مورد بی‌احترامی قرار گرفت.

شهید تمام زاده یک جوان مستعد و فعال فرهنگی شاخص در استان البرز بود که غریبانه کار کرد، غریبانه زندگی کرد و غریبانه به شهادت رسید.

 علی خود را خرج خدا کرد و مزد شهادت گرفت

علی تمام زاده یک عمر در کارهای فرهنگی خود را هزینه کرد و به بهای آن خداوند مزد شهادت را برای این مجاهد فرهنگی داد. شهید تمام زاده اگر شهید نمی‌شد باید تعجب می‌کردیم. نوع برخورد صمیمانه او در نصیحت با نوجوانان و برخی از کج رفتاری‌های فرهنگی و اجتماعی همیشه مورد توجه بود او یک فرد برخاسته از قشر مستضعفین و محله فقیر نشین بود و همیشه تلاش کرد به خاطر کسوت طلبگی که داشت مردم با او به راحتی ارتباط برقرار کنند و مسئولیتی قبول نکرد تا مردم به او دسترسی نداشته باشند.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">