مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهید روح‌الله‌ طالبی‌اقدم

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۱۸ ب.ظ


لاله های زینبی 

روح‌الله تک ‌تیرانداز بود

و دوستش علی فرمانده‌اش ...

در حلب درگیری شدید می‌شود و قرار می‌شود ڪه برگردند. بہ روح ‌الله گفتہ بود برگـرد من هستم اما روح‌الله قبول نکرده و گفته بود شما فرمانده‌ای و بزرگ‌تر، من می‌مانم شما بروید.

وقتی برگشتند انفجاری رخ می‌دهد و علی دیگر روح‌الله را نمی‌بیند. بعد از عقب‌نشینی آن منطقه دست داعش می‌افتد. تمام بیمارستان‌های سوریه را گشتند اما روح‌الله را پیدا نڪردند.

بعداز دوماه کہ منطقه را پس گرفتند داعشی‌ها خبـر داده بودند دو نفـر را دفـن ڪردیم. علـی می‌دانست روح‌الله ڪجاست. آن ساختمان را پیدا ڪرده بود و قبر را دیده بود. قسمتی از بدن دفن شده روح‌الله را پیدا ڪرد، سـرش را در جـای دیگری دفن کرده بودند و دست‌هایش جای دیگری، ذکر «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ لى ڪرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ » را تا لحظه شهادت زمزمه می‌ڪرد تا اینڪہ به آرزویـش رسید، آرزویش این بود ڪہ مثل حضرت ‌ابوالفضل (ع) شهید شود. 

روح الله در اولین اعزام و پنج روز بعد از رسیدن به سوریه در روز تاسوعـا به شهـادت رسید و پیکرش دوماه بعد در ۵ دی‌ماه ۹۴ شناسایی و در کشسرای زادگاهش تشییع و به خاک سپرده ‌شد.

ولادت :  ۱۳۶۵ شهرستان مرند

شهادت : ۱۳۹۴/۸/۱ سوریه 

 سالروز شهـادت 


🌹کانال جاماندگان قافله شهدا👇


💠 @jamondegan

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">