مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهید سید حمید طباطبایی مهر

سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۴۳ ب.ظ



شهید سیدحمید طباطبایی‌مهر در سال ۱۳۳۸ در منطقه جنوب شهر تهران حوالی میدان خراسان در خانواده‌ای مذهبی و شیفته اهل‌بیت(علیهم‌السلام) چشم به جهان گشود و پرورش یافت.

دوران نوجوانی و جوانی‌اش با شرکت در نهضت انقلاب سپری شد. آغاز جنگ تحمیلی و افزایش همکاری‌های سیّد با نهادهای انقلابی او را به سمت سپاه سوق داد. در سال ۱۳۶۲ به دلیل علاقه‌ای که به جوانان داشت، حوزه تربیت و آموزش را برای فعالیت دوران پاسداری خود برگزید. به همین دلیل مربی پادگان امام حسین(ع) شد. برای کسب تجارب بیشتر عملیاتی و آشنایی با صحنه‌های درگیری از کردستان سردرآورد.

از همان آغاز فعالیت همواره به‌دنبال خدمت صادقانه و همواره با تلاش بی‌وقفه بود و تا پایان جنگ در این منطقه ماند و خانواده‌اش را نیز روانه این دیار کرد. تا آنجا که یکی از فرزندان خود را در این راه از دست داد.

رشادت‌ها، لیاقت و شایستگی‌ همراه با مردمداری مثال‌زدنی و ارتباط صمیمانه با مردم مظلوم کردستان توسط سیّد سبب شد تا مسئولیت‌های متعددی در نقاط مختلف کردستان از جمله سقز، مریوان، نوسود و... به ایشان واگذار شود. فرماندهی گردان، فرماندهی محور و فرماندهی عملیات از جمله این مسئولیت‌هاست.

پس از پایان جنگ تحمیلی با حضور در معاونت آموزش نیروی زمینی سپاه نقش سازنده‌‌ای را ایفا کرد. شاخص‌ترین دوره مدیریت ایشان در معاونت آموزش، مسئولیت مرکز تحقیقات و فناوری آموزشی نیروی زمینی سپاه به مدت پنج سال بود.

آخرین سال‌های خدمت سیّد در معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه به اوج خود رسید. مسئولیتی که در‌های شهادت در آن باز بوده و ایشان با به یادگار گذاشتن رشادت‌ها و حماسه‌های جاویدان در مبارزه با عوامل استکبار و دشمنان مردم ایران و کردستان و در تأمین امنیت این مرز و بوم نقش موثری ایفا کرد که اوج آن در سرکوب گروهک تروریستی پژاک به نمایش درآمد و سرانجام وی با گمنامی و مظلومیت به آرزوی دیرینه خود رسید.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۵)

  • فاطمه طباطبایی مهر
  •  ایشان همیشه ماندگار است و خاطراتش همیشه برای من الگوست و هر بار چهره غم بار پدرم را می بینم میدانم غم برادر را در دل دارد
    پاسخ:
    بله واقعا همینطوره ، خاطرات همه شهدا در دلها ماندگار
    ان شااله راهروان خوبی باشیم
    التماس دعا

  • ولی اله صادقی
  • من در دوران سربازی ام در مرکز فناوری سپاه، سرباز فرماندهی بودم. 18 ماه هرروز با آقا سید زندگی کردم. امروز 95/2/24 سر مزارش رفتم. اینکه چطور پیدایش کردم هم قصه ایست. مرد بزرگی بود. بسیار علاقه مندش بوده ام.
    از ایشان خاطرات بسیار دارم و بر من تاثیر زیادی داشت. بعد از خدمت هم چند بار خوابش را دیده ام.
    خوشا به حالش...
    پاسخ:
    خوشا آنان که با شهادت رفتند
    لطفا خاطرات خودتون رو یا از طریق همین طریق نظرات در وبلاگ و یا از طریق تلگرام به آدرس Ravabet_omumi_saveh@ و یا به ایمیل savejimat@gmail.com برامون ارسال کنین.
    سلام. من پنج شنبه هفته قبل رفتم سر مزارشون و همسر محترمشان هم انجا زیارت کردم و ایشان هم یک زیارت عاشورا که به عکس شهید مزین بود به من دادند.
    همسرشان بسیار مهربان هستند و حیف که هرگز خود شهید را زیارت نکردم.
    روحشان قرین رحمت و یادشان جاودان باد.
    پاسخ:

    همسران شهدا اسوه های صبر و مقاومت هستن ...
    کنار این هاست که آدم خیلی چیزا یاد می گیره
  • یکی از رفقای قدیمی
  •  آقا سیدحمید وبرادر شهیدش آقا سیدمجید که سی سال جلوتر از ایشان در عملیات رمضان به شهادت رسیدند هر دو انسانهای شجاع ودلسوز و مردم داری بودند وهمیشه به فکر کمک به مردم و نیازمندان بودند وبرای بچه محلها الگو بودند احسنت به پدرومادرشان که این چنین فرزندانی تربیت کردند .  
    پاسخ:
    شهدا را شهدا می شناسند...
    سید عزیز اکنون نزدیک 6 سال از عروج شما گذشته و ما را در وصال معبود و خود بی قرار تر کردید همان ارزوی هر روز شما در نمازهایتان که سرتان را در محضر معبود کج می کردید و ارام گریه می کردید هنوز جلوی چشمانم هست سالیانی را در نزد شما شاگردی کردم و فقط در عمرم یکبار از حرف شما گذر کردم و جا ماندم از قافله بارها در خواب شما را ملاقات کردم کاش روزها و ساعات برگردد و من به قافله عشق برمی گشتم برای من هم دعا کنید .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">