مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهید محمدکاظم(پژمان) توفیقی

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۴۲ ب.ظ


سلام به همه 

محمدکاظم(پژمان) توفیقی هستم

دهم بهمن ۱۳۷۰ در شهر کازرون متولد شدم و  فرزند سوم خانواده هستم

‍ از کودکی به ورزش علاقه داشتم که در این زمینه هم موفقیتهای زیادی هم کسب کردم

 مقام اول استان فارس در کلاس موتورکراس ۸۰cc، کسب مقام سوم کشور در کلاس موتورکراس۲۵۰cc ، کسب مقام اول موتور سواری شهرستان کازرون در کلاس موتورکراس۲۵۰cc

 و همچنین مقام اول دوچرخه سواری در شهرستان کازرون

نمازامو اول وقت میخوندم

از غیبت و دروغ و قضاوت دیگران متنفر بودم 

و شدیدا طرف دار امربه معروف و نهی از منکر ...

دست به خیر بودم 

و بدنبال باز کردن گره کار بنده های خدا

‍ همیشه حسرت می خوردم که در جنگ هشت سال دفاع مقدس نبودم تا در کنار رزمندگان می جنگیدم

عموجانم «شهید عبدالرسول توفیقی(نادر)» شهید هشت سال دفاع مقدس بودند. به عموی شهیدم خیلی علاقه داشتم. به همین دلیل پس از اینکه خطبه ی عقد برامون خونده شد، به بهشت زهرا رفتیم و در گلزار شهدا شادی مان را با شهدا تقسیم کردیم.احترام  زیادی برای شهدا و عموی شهیدم قائل بودم. زمانی که عموم شهید میشه، هنوز به دنیا نیامده بودم، اما ارادت بسیار زیادی به عموی شهیدم داشتم

یکی ازشرط های من در روز عقد این بود که هرجای دنیابه اسم اسلام، شیعه و ائمه (ع) جنگ باشدوبدانم ناموس ائمه ام درخطرباشد،چه جوان وچه پیر،اقدام می کنم وبرای شیعه وحفظ اسلام خواهم جنگید.

‍ کارم تو سوریه پشتیبانی بود 

اونجا بهم میگفتن آچار فرانسه 

مکانیکی بلد بودم.

همه کاری انجام میدادم

ماشین تعمیر میکردم، موتور برق، ابگرمکن و ....

خیلی جنب و جوش داشتم 

یعنی همه منو میشناختن حتی بچه های حزب الله که  بعد شهادت هم سراغمو میگرفتن

جای خالی منو اونا هم حس میکردن

یه روز همرزمانم، تو محاصره ی تکفیری ها قرار گرفته بودند که اگر مهمات رو نمی رسوندم، قطعا همگی اسیر می شدند

خدا رو شکر مفید بودم

با سختی زیاد و با موتور

 زیرآتیش دشمن،اول مهماتی روکه واقعاسنگین بود رو رسوندم وبعدهم مواد غذایی

‍ ‍ بار بعد که مهمات رو با ماشین به همرزمانم رسوندم بعد از تحویل مهمات، به آرزویی که داشتم میرسم و شهید میشم

تاریخ و محل شهادتم :

روستای ریتان دمشق  94/11/16

نحوه شهادت هم اصابت ترکش خمپاره به صورت،گردن وپا

ادرس مزارم 

 استان فارس،کازرون گلزارشهدا بهشت زهراقطعه ۳ردیف ۲ شماره ۲

خوشحال میشم بهم سر بزنید

کانال شهدای مدافع حرم

@mostafa_sadrzadeh

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۲)

من به شخصه خیلی خودم رو مدیون شهدا به ویڗه شهدای مدافع حرم و شهید پڗمان توفیقی میدونم
پاسخ:
هممون مدیون شهدا هستیم
خوشابه سعادتون اون دنیا ماروهم مورد شفاعت قراربدین
پاسخ:
ان شااله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">