مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

همیشه زمزمه یا حسین(ع) بر لب داشت

جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۱۰ ب.ظ


گفت‌وگوی با خواهر شهید هادی ذوالفقاری؛

همیشه زمزمه یا حسین(ع) بر لب داشت

شهادت هادی داغی بزرگ بر دل خواهرش گذاشته است. اما او هم مانند برادر همچنان پرصلابت و محکم ایستاده و از مرگ برادر خم به ابرو نمی‌آورد. شهادت هادی او را در راه دفاع از ولایت مصمم‌ تر کرده است. شهید هادی ذوالفقاری یکی از شهدای مدافع حرم است که نه در سرزمین شام بلکه در سامرا و در راه دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) شربت شهادت را نوشید. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفتگوی ما با خوهر این شهید سرافراز است.

تاریخ و محل شهادت شهید ذوالفقاری؟

تاریخ .... منطقه مکیشفیه عراق حوالی شهر سامرا.

چگونه سرنوشت هادی ذوالفقاری با دفاع از حرم اهل بیت(ع) رقم خورد؟

هادی چهار سال پیش برای برای فراگیری دروس حوزوی به نجف رفته بود. بعد از بروز تحولات عراق و بسیج نیروهای مردمی برای دفاع از عتبات عالیات بویژه سامرا و حرمین عسگریین، به عضویت سازمان بدر عراق درآمد و تصمیم گرفت از حرم امامین عسکرین تا پای جان دفاع کند.

از نحوه شهادت شهید ذوالفقاری برایمان بگوئید؟

هادی یک شب همراه ۲۱ نفر از مدافعین حرمین عسگریین در تله انفجاری یکی از نیروهای انتحاری تکفیری قرار می‌گیرد و به فیض شهادت نایل می‌شود. 

مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید چه بود؟

هادی علاقه بسیاری به مداحی داشت.  روز و شبش با عشق به اهل بیت(ع) گره خورده بود. اهل خواندن نماز شب بود و دیگران را هم به انجام این کار توصیه می‌کرد.

بهترین یادگاری که از هادی برایتان به یادگار مانده؟

همانطور که گفتم هادی به مداحی خیلی علاقه داشت. یک دستگاه اکو داشت که همیشه با آن مداحی می‌کرد و ما گوش می‌دادیم.  قبل از طلبگی خیلی مداحی می‌کرد. وقتی به خانه می‌آمد کلی تمرین می‌کرد و صدای خودش را در مداحی‌های تمرینی‌اش ضبط می‌کرد و می‌گفت نظر بدهید بگویید صدایم خوب است یا نه. ما همیشه همراه مداحی‌هایش گریه می‌کردیم.  الان صدای ضبط شده او در حین مداحی بهترین یادگاری است که از او به جای مانده است.

به عنوان خواهر هادی را چگونه توصیف می‌کنید؟  

بهترین برادر دنیا.

از بین شهدای دوران دفاع به کدام شهید بیشتر مانوس بود

هادی کلا به فرهنگ دفاع مقدس و شهدا خیلی علاقه داشت و همیشه از این علاقه حرف می‌زد. کمدش پر بود از عکس شهدا. همه شهدا را دوست داشت ولی به شهید همت، ابراهیم هادی و شهید دین‌شعاری علاقه بیشتری داشت و از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا از آن‌ها برایمان بگوید.

گویا پیکر شهید در وادی السلام دفن شده؟

بله. خودش اینطور وصیت کرده بود.

در قطعه شهدا؟  

قطعه شهدای عراق در نجف، از حرم حضرت امیر(ع) فاصله بسیاری دارد اما مزار هادی به حرم حضرت علی(ع) بسیار نزدیک است. مزار او کمی جلوتر از قبر علامه سید علی قاضی قرار دارد.

مزاری با این موقعیت عالی چگونه برای شهید ذلفقاری فراهم شد؟

این مزار در واقع متعلق به یکی از دوستان هادی بود که او هم آن را برای مادرش در نظر داشت. اما هادی قبل از اعزام با او صحبت کرد. او هم مادرش را راضی کرده بود تا مزار را به هادی هدیه بدهد. یکی از دوستان هادی می‌گفت: هادی روزهای اخر بیشتر شب‌ها و سحرها بر سر این مزار دعا و نماز می‌خوانده.

قسمتی از وصیت نامه شهید؟

... موقع دفنم زیاد یاحسین(ع) بگویید و برای من مجلس عزا نگیرید، چون من به چیزی که می‌خواستم رسیدم. برای امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) مجلس بگیرید. ... روی سنگ قبرم اسم من را نزنید و بنویسید که اینجا قبر یک آدم گناه کار است. یعنی العبد الحقیر المذنب و یا مثل این. ...از خواهران می‌خواهم که حجابشان را مثل حجاب حضرت زهرا(س) رعایت بکنند، نه مثل حجاب‌های امروز، چون این حجاب‌ها بوی حضرت زهرا(س) نمی‌دهد.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشین وبلاگنون عالیه نظر قبلی ی اشتباهی اومد
امیدوارم همیشه دراین مسیر موفق باشید برای ماهم دعاکنید 
اللهم الرزقنا شهادت . خدایا زندگیامونو شهدایی کن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">