مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

گفتگو مشرق نیوز با رزمنده مدافع عراقی 5

دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ق.ظ

با توجه به همین مکتب و فرهنگ، ما، هم روحیه‌ی حماسی جهاد و اراده و ثبات و غیرت داریم و هم روحیه‌ی محبت و لطف و تسامح با ادیان و مذاهب متنوع [دیگر]. به عنوان یک مثال از تنوع مذهبی در صفوف حرکة النجباء می‌توانم به دسته‌ی نجبای تکریت اشاره کنم که اکثریت اعضای آن از برادران اهل سنت ما هستند، همچنین گروه آزادسازی موصل و لشگر الانبار.

آیا در آینده گام‌هایی برای متوقف کردن طرح‌های آمریکایی‌ها برای به حاشیه بردن نقش الحشد الشعبی و چنبره زدن بر سیر نبردها از سوی آنها خواهید داشت یا اینکه کماکان مسئله در تهدید‌های کلامی از سوی شما باقی خواهد ماند؟ (خصوصا پس از توافق هسته‌ای).

ابتدا به بخش دوم سؤال پاسخ می‌دهم و تأکید می‌کنم که توافق هسته‌ای کوچک‌ترین تأثیری در تصمیم ایران در حمایت از مقاومت (از فلسطین و لبنان گرفته تا عراق و سوریه) نخواهد داشت. کما اینکه حضرت سید، ولی امر مسلمین، رهبر، امام خامنه‌ای دام ظله به این مسئله تصریح کرده‌اند. علاوه بر اینکه برادران ما در جمهوری اسلامی کمک و مشورت و تجارب و خون‌های پاک خود را به خاطر یک مبدأ عقیدتی تقدیم می‌کنند.

اما در موضوع دخالت‌های آمریکا، باید بگویم که این دخالت‌ها فقط برای به حاشیه بردن نقش الحشد الشعبی (آنطور که شما در سؤال ذکر کردید) نیست، بلکه برای جنگ با الحشد الشعبی است. چون آمریکایی‌ها می‌دانند که روح الحشد الشعبی و قدرت آن برخاسته از گرو‌های مقاومت است. یعنی همان گروه‌هایی که در آن، آن بدبختی‌ها را بر سر اشغالگران آمریکایی آوردیم و آنطور در جریان جنگ مان با آنها از آنان تلفات گرفتیم. و هنوز هم موضع ما در قبال گردن‌کلفتی و تکبر آمریکایی‌ها همان موضع است.

مسئله‌ی دیگر آنکه ما معتقدیم تروریسم از همان اولش در منطقه مورد حمایت آمریکایی‌ها بود، حالا یا به طریق مستقیم یا از طریق اذنابشان در کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس. اگر برگردیم و از روزی که تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش اعلام شد تا امروز را بازبینی کنیم، می‌بینیم که این ائتلاف شوم برای حمایت از داعش تشکیل شده است. حتی اکثر پروازهایشان وهمی است. 

بگذریم که تحت اسم تسلیح عشایر [عراق برای مبارزه با داعش]، خود داعش را تسلیح کردند. پیشتر در مقابل عملیات ما در تکریت مانع‌تراشی نمودند و حالا هم در الانبار مانع‌تراشی می‌کنند. فلذا همانطور که پیشتر گفتیم باز هم تکرار می‌کنیم دولت عراق باید در مقابل این ائتلاف شوم، موضعی تاریخی اتخاذ و این ائتلاف را از عراق اخراج کند.

گروه شما و عصائب اهل الحق جزو دسته‌هایی بودید که علنا به خیابان‌ها آمده و رهبری تظاهرات‌های اخیر و جهت‌دهی به آن را در اختیار گرفتید و بعد هم که الحشد المدنی [جمعی غیر نظامی برای تظاهرات‌های مسالمت‌امیز] تشکیل شد. آیا حس کرده بودید که ممکن است هیجانات مردمی به سمت ضدیت با الحشد الشعبی و اسلام‌گراها جهت داده شود و به همین دلیل به این کار دست زدید؟

این تظاهرات‌ها را به صورت خودجوش، ملتی آغاز کرد که اکثریت فرزندانش در جبهه‌های نبرد بودند، ملتی هرچه داشت و نداشت را برای دفاع از مقدسات تقدیم می‌کرد. دلیل آغاز آن تظاهرات‌ها کمبود خدمات و امکانات در همه‌ی بخش‌ها بود. فلذا درخواست تظاهرکنندگان کاملا مشروع بود و خود تظاهرکنندگان از اولین جمعه‌ای که به خیابان آمدند بر روی خود اسم «الحشد المدنی» گذاشتند [مدنی، به معنای غیرنظامی است.] همین امر، ما و دیگر گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی را تشویق کرد که در کنار این افراد بایستیم و دوشادوش آنان در این جنبش شرکت کنیم، خصوصا که خود ما هم دچار همین کمبودها هستیم، نه فقط کمبودهای خدماتی بلکه حتی در موضوع حمایت حکومت از جبهه‌ها هم با کمبود مواجهیم.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">