مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دهمین شب زندگی اسدالله

جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ب.ظ

سید اسدالله سجادی فرزند شهید عبدالحمید سجادی از شهدای افغانستانی مدافع حرم است. او سال‌های سال در جبهه‌های جنگ افغانستان با طالبان جنگیده بود. بعد از اطلاع از آنچه در سوریه می‌گذشت به صورت داوطلبانه به سوریه رفت و در راه دفاع از حرم عمه سادات به شهادت رسید. گفتگو ما با برادر این شهید بزرگوار را در ادامه می‌خوانید. 

در ابتدا خودتا را معرفی کنید؟ 

سیدجمال‌الدین سجادی، کوچکترین فرزند شهید حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید سجادی و برادر شهید مدافع حرم سیداسدالله سجادی هستم.

یعنی شهید سجادی فرزند شهید هم هستند؟ 

بله. خانواده ما تا کنون پنج شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که این شهدا هر کدام در یک مقطع زمانی خاص به شهادت رسیده‌اند. شهید حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی(عموی شهید) که در سال ۶۴ در یکی از مساجد افغانستان به شهادت رسیدند. شهید حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید سجادی(پدر شهید ) از شاگردان امام خمینی و از انقلابیون شاخص افغانستان  در سال ۶۹ در پاکستان ترور شدند. شهید مفقودالاثر سید انور حسینی(پسرعموی شهید) در عملیات خیبر مفقود الاثر شدند و پس از سالها خبر شهادتش آمد. متفکر شهید حجت‌الاسلام سیدمحمد امین سجادی(عموی شهید) که در سال ۷۶ و در سانحه سقوط هواپیمای حامل کابینه دولت افغانستان به شهادت رسیدند و شهید مدافع حرم سیداسدالله سجادی هم که پنجمین شهید این خانواده هستند در شب عاشورای سال ۹۲ در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسید. 

از برادر شهیدتان برایمان بگویید؟ 

برادرم زندگی کوتاه اما پر فراز و نشیبی داشت، او در نجف اشرف به دنیا آمد و بعد به همراه خانواده به ایران مهاجرت کرد. آنطور که بزرگترها می‌گویند از همان کودکی یک روحیه انقلابی و استکبارستیزی داشت. به طوری که در فعالیت‌های انقلابی شرکت می‌کرد.بعدها که جوان شد خودش را در جنگ با طالبان و القاعده در افغانستان محک زد. یادم هست وقتی بعد از ماهها جنگ در سرمای سوزان افغانستان به ایران برگشت، تا مدتها نمی‌توانست به پشت بخوابد و این به دلیل ترکش‌هایی بود که در پشتش جامانده بود. 

تاریخ و محل آسمانی شدن شهید سجادی؟ 

برادرم جزء اولین شهدای مدافع حرم در منطقه حلب بود که در شب عاشورای سال 92 با فریاد یاعلی به شهادت رسید و صدای پرخروشش برای همیشه آرام شد. 

شهید سجادی مجرد بودند یا متاهل؟ 

بعد از بازگشت از جنگ که در افغانستان تشکیل خانواده داد و حاصل ازدواجش دو دختر و یک پسر است. 

مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید چه بود؟ 

برادرم اسدالله یک انسان بود مثل همه ما، من با این مساله مخالفم که شهدا را انسانهایی ماورایی بدانیم، شهدا مثل همه ما هستند، عاشق می‌شوند، دلبستگی دارند، کار می‌‌کنند، با مسائل و مشکلات مختلف روبرو هستند، منتها در مقطعی خاص رفتن پی اهداف آرمانی و اسلامی را به ماندن در کنار علقه‌های خاکی ترجیح می‌دهند. مهمترین ویژگی اخلاقی اسدالله شجاعت مثال زدنی او بود. همرزمانش تعریف می‌کنند که اسدالله همرزمانش می‌گویند که او بدون هیچ ترسی روی خاکریز می‌رفت و بر سر تکفیری‌ها فریاد می‌زد که «اگر مرد هستید و جرأت دارید بیایید نفر به نفر بجنگیم». 

شهدای مدافع حرم را چگونه توصیف می‌کنید؟ 

برای همه ما انسان‌ها یک حق انتخاب وجود دارد، حق انتخاب بین آسودگی دنیایی و آرامش ابدی، زندگی با ذلت و مرگ با عزت، جذبه‌های زمینی و وعده‌های آسمانی و این ما هستیم که باید انتخاب کنیم. ما در یک مرحله از زندگی شب دهم خود را تجربه می‌کنیم. «منظور شب عاشورا).  آنجاست که باید بین ماندن و رفتن یکی را انتخاب کنیم. به نظر من شهدای مدافع حرم آنهایی هستند که در روزگار ما در شب دهم کنار حسین‌بن‌علی(ع) ماندند و به فریاد هل من ناصر سیدالشهدا(ع) لبیک گفتند و جان خود را در این راه فدا کردند. مدافعان حرم تنها کسانی بودند که رو در روی حرمله‌های زمان ایستادند و در مقابل یزیدیان مدرن سینه سپر کردند تا مبادا آجری از حرم حضرت زینب(س) برداشته شود.

به نظر شما چگونه می‌توانیم راه شهدای مدافع را ادامه دهیم؟ 

شهدای ما رفتند و داعش را از بین بردند و امروز ما مانده‌ایم تا با تفکر داعشی مبارزه کنیم. آنها مدافع حرم شدند و از حرم دفاع کردند و ما باید از تفکر اسلامی‌مان دفاع کنیم و به جهان بگوئیم مسلمان تروریست نیست، دین اسلام دین صلح و دوستی و عشق و برابری است. شهدا در میدان جنگ مبارزه کردند و ما باید در جنگ نرم و جنگ عقیده بجنگیم. آنها با تفنگ جنگیدند و ما باید با قلم راه آنها را ادامه دهیم. امروز خوشبختانه به برکت خون شهدای مدافع حرم داعش از بین رفته اما تفکر داعشی همچنان باقی‌ست و این ماییم که باید پرده از چهره این تفکر ضد اسلامی برداریم و اسلام ناب محمدی را به جهان معرفی کنیم.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">