مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

وصیت نامه شهید عباس دانشگر

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

آخر من کجا و شهدا کجا خجالت میکشم بخواهم مثل شهدا وصیت کنم من ریزه خوار سفره ی آنان هم نیستم,  شهید شهادت را به چنگ می آورد راه درازی را طی میکند تا به آن مقام می رسد اما من چه! سیاهی گناه چهره ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده, حرکت جوهره ی اصلی انسان است و گناه زنجیر,  من سکون را دوست ندارم.  عادت به سکون بلای بزرگ پیروان حق است, سکونم مرا بیچاره کرده. در این حرکت عالم به سمت معبود حقیقی دست و پایم را اسیر خود کرده,  انسان کر میشود,  کور میشود, نفهم میشود, گنگ میشود و باز هم زندگی میکند .بعد از مدتی مست میشود و عادت میکند به مستی و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم. درد را, انسان بی هوش نمیکشد,  انسان خواب نمیفهمد,  درد را, انسان با هوش و بیدار میفهمد.  راستی! دردهایم کو؟ چرا من بیخیال شده ام؟ نکند بی هوشم؟ نکند خوابم؟ مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم.  قلب چند نفرمان به درد آمد ؟ چند شب خواب از چشمانمان گریخت؟ آیا مست زندگی نیستیم؟ 

خدایا تو هوشیارمان کن,  تو مرا بیدار کن, صدای العطش میشنوم صدای حرم می آید گوش عالم کر است. خیام میسوزد اما دلمان آتش نمیگیرد.  مرضی بالاتر از این چرا درمانی برایش جستجو نمیکنیم, روحمان از بین رفته سرگرم بازیچه دنیاییم.

الَّذِینَ هُمْ فِی خَوْضٍ یَلْعَبُونَ ما هستیم, مرده ام تو مرا دوباره حیات ببخش, خوابم تو بیدارم کن.  خدایا! به حرمت پای خسته ی رقیه (س) به حرمت نگاه خسته ی زینب (س) به حرمت چشمان نگران حضرت ولی عصر(عج) به ما حرکت بده. 

شهید عباس دانشگر

1395/2/2

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۲۶)

من هم دهه هفتادی هستم،ای شهید دعا کن برایمان، حالم را میدانم که میدانی.
پاسخ:

طمع بوسه مدار از لبم ای چشمه که من

نذر دارم لب تشنه به زیارت برسم

سیب سرخی سر نیزه ست... دعا کن من نیز

این‌چنین کال نمانم به شهادت برسم

سلام...خیلی دوسش دارم.من سمنانی ام رفتم تشیع جنازه اش ولی تموم شده بود...شرمندتم عباس جان...شرمندتم

پاسخ:
ان شااله رهرو راهشون باشیم
روهش شاد
روهش شاد و یادش گرامی
سلام به خدمت تمام شهدا و شهدای حرم که یکی یکی فدای اسلام میشن و سلام بر عباس، عباس جان داداش گلم خیلی زرنگی کردی زود رفتی واقعا دل تنگ میشم موقعی که فکر میکنم برات یادش بخیر تو دانشگاه می اومدی با برادر اباذری مهدیه و بخصوص تو مراسم تحلیف واقعا اون چهره پاک معصومت آدمو جذب خودش میکرد الان که پرکشیدی جایت تو دانشگاه امام حسین(ع) خالیه عباس جان ان شالله برا ماهم دعا کن ماهم بیام پیشت بلاخره سفارش ما یادت نره به آقا. عباس جان دوست دارم خدا حافظ رفیق. 
پاسخ:
راهشون ادامه داره ... دوستان و همرزمان و هم کلاسی و هم محله ای و... قولمیدن که راهت ادامه داره شهید
برامون دعا کنین
سلام :عباس جان منم خیلی دوس دارم راه شمارو برم اما بقول خودت سیاهی گناه وجودمو سیاه پر کرده و نمیدونم از کجا باید شروع کنم برا دفاع از حرم خانم زینب (س)
دعام کن عباس دعام کن تورو بخدا
  • افشین عبدالهی
  • سلام
    آنانکه به یک نظر خاک را کیمیا کنند
    آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کنند. 
    پاسخ:
    ان شااله که شهدا شفیعمون باشن ...
    خدایا به آبروی شهدا دستمون رو بگیر ...
    سلام. عباس جان ما رو هم دعا کن میدونم تو زنده ای و ما رو میبینی این ما هستیم که تو رو نمیبینیم رفیق التماس دعا...
    پاسخ:
    رفیق التماس دعا ...
  • مهدی پیام عسکری
  • ای وای بر من که جامانده ام.
    عباس جان اخرین باری که دیدمت خیلی وقته میگذره......... منتطرتم......دعا کن منم بیام
    پاسخ:
    درد عشقی کشیده‌ام که مپرس, زهر هجری چشیده‌ام که مپرس
    چقد عاقل و بادرک و شعور بوده، کوته فکر نبوده که فقط درد خودش براش مهم باشه، راست میگن آدمایی که دردشون جهانیه خاص هستن
    پاسخ:
    خاص بودن و خاص رفتن...
    سلام ای دوستار علی .من کسی هستم که چند روز پیش در یک یادواره شهدا که در مشهد برگزار میشد با اسم شما و تیکه ای از وصیتنامه شما اشنا شده ام در انجا هر کس وارد یادواره میشد باید در یک جعبه دست میکرد و به شانس یک دوست شهید برای خود پیدا میکرد ان موقعه فکر میکردم شما یک فرد مسن هستید که به شهادت رسیده اید ولی حالا که اسم شمارا سرچ کردم با یک جوان انقلابی روبه رو شدم خوشحالم که با کسی دوست شدم که همچین ادم بزرگیست امیدوارم لایق دوستی با شما باشم میخواهم با کمک شما از اشتباهات خودم که در گذشته انجام داده ام دست بکشم و به شما و امسال شما نزدیک بشوم من در انجا قسم خورد خون شمارا پای مال نکنم و با چادرم راه شمارا ادامه بدم .انشالله
    پاسخ:
    ان شااله ... خدایا کمکمون کن شرمنده خون شهدا نباشیم
    وصایای شهدا
    وصیت نامه ی شهدا
    https://t.me/ahleinzamoneh
    سلام کانال تازه تاسیس عزیزان لطفا تلایغ کنید شماهم تو ثوابش سهیم بشد. 
    شهادت هنرمردان خداست
    سلام

    ای کاش می شد از بعضی انسانها تکثیر کرد مثل ((عباس دانشگر))

    پاسخ:
    شده و ان شااله که بیشتر یشه به قول پدر شهید صدرزاده می گفتن مصطفی من رفت اما هزاران مصطفی دیگه وجود داره ...
    سلام شهید دانشگر امیدارم دست مارا هم بگیری و کمکمون کنی توی این دوره اخر زمونه التماس دعت
    پاسخ:
    ان شااله ....
    من هم شهادت میخوام
    اخه چرا من دخترم
    پاسخ:
    حضرت زینب هم خانوم بود... خانوم فاطمه زهرا هم خانوم بودن ...
    به دختر بودنت اولا افتخار کن خواهرم، ثانیا یادمون باشه جهاد خانوما حیا و حجابه
    سلام بر شهدا . شهید عباس دانشگر من تحت تاثیر فعالیتهلی بسیار  و جنبش فرهنگی و خودسازی ات قرار گرفتم کمکم کن بتوانم درراهت قدم بردارم 
    پاسخ:
    ان شاالله که در هدف و راهی که می خواین برین موفق و موید باشید.
    ما خاک خاک خاک پای عباس دانشگر ها هستیم.
    برادر جان اگر ما یک کم معرفت وخوبی شما رو داشتیم دیگه هیچی کم نداشتیم.
    خوشا به سعادتت برادر عزیزم.
    پاسخ:
    ان شاالله که شهدا یارو یاور همگی مان باشند.
    انشاءالله راه شما را ادامه می دهیم.
    دعامون کن ما شهید بشیم.
  • بنده حقیر
  •  بسم الله ارحمن الرحیم
    سلام خدمت برادران و خواهران مومن. بنده چند سالی هست ارزوی شهادت دارم اما هیچگونه عملی واسه تحقق شدنش انجام نمیدم. پارسال داخل تلوزیون مستندی از شهید عباس دانشگر پخش میشد که من داخل خونه تنها بودم و نگاه میکردم از انجایی که به شهدا علاقه دارم با شور اشتیاق خاصی برنامه رو دنبال میکردم. وقتی که برنامه تموم شد با حالتی گریه و زاری و التماس از این شهید بزرگوار خواستم شفاعت منو بکنه تا منم توفیق شهدات داشته باشم. وقتی که شب خوابیدم شهید دانشگر با چندتا از دوستاش رو در عالم خواب دیدم.(چهار پنج نفر بودن)خود شهید بهم نگاهی کرد و مثل حالتی که عجله داشت بهم گفت: ما میریم تو وایسا کارهای فرهنگی بکن و رفتنشون.....
    فرداش که از خواب بلند شدم خیلی به معنی حرفاش فکر کردم تازه عمق معنی حرفاش رو کمی درک میکنم.
    در زمان جنگ، دشمن تمام قوا رو در زمینه نظامی بکار بسته بود
    اما در حال،حاظر دشمن تمام قوا خودش رو در زمینه فرهنگی بکار گرفته که این روزا حمله اقتصادی هم بهش اضاف شده.
    دوستان اهمیت جنگ نرم در فضای مجازی رو دست کم نگیرید خواهشا.
    موفق باشید. خدا نگهدارتون
    پاسخ:
    بله. از وصیت شهدا یکیش همین کارهای فرهنگی هست که توصیه شده که کار فرهنگی انجام بدهیم. حالا هر کسی به یک نحوی باید این کاررو انجام دهد. 
    سلام و درود خداوند بر شهدای راه حق و حقیقت. سلام بر شهدای مدافع حرم. سلام بر شما فرزندان علی و فاطمه. سلام بر شما مجاهدان راه خدا که با روح و جسم خود به جهاد با شقی ترین کفار عالم رفتید. سلام بر شما که از جان شیرین خود گذشتید که گذشتن از آن کار هر کسی نیست مگر به زبان. سلام بر شما انوار الهی بتابید بر ما تشنگان. شفاعتمان کنید ای مدافعان حرم. براستیکه مدافعان حرم همان 72 تن شهدای کربلا هستند که در ایمان و تقوا سبقت گرفتند.
  • میرزا محمد رضا ناظری
  • شهدا مظهر قدرت ایران هستند. ای کاش من هم لیاقت داشته باشم هم چون فرمانده جوان به مقام شهادت برسم التماس دعا. روحت شاد 
  • سید حسین نوریان
  • سلام شهید دانشگر. دعام کن...دستمو بگیر

    سلام علیک. وقتی برنامه مستندت رو دیدم خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. عجب شهیدی هستی!

    عباس جان برایم دعا کن تا حداقل بتوانم از پوسته سیاه رنگ تنم بیرون این و بتوانم همانند شما زندگی کنم ،،،دعایم کن ،،،من رو سیاه از شما عاجزانه التماس دعا دارم،،،

     

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">