مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱۷۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شعری که سال گذشته، آخر پاییز، شهید عطایی در فراق سیدابراهیم و یاران شهیدش سرود...

باشد که امسال، که جمعشان جمع شده است، برای سحر شدن یلدای قلبهای ما جامانده ها دعا کنند....

پاییز رفت و شهادت در اقبال ما نبود...

آن حس و حال خوب، در احوال ما نبود...

چندین و چندبار شمردیم جوجه را...

آمارها مطابق امیال ما نبود...

سید پرید و رفیقان یکی یکی...

ما را نبود فیض شهادت نبود نبود...

ما در پیاله، عکس کسی را ندیده‌ایم...

دیدار یار، لایق امثال ما نبود...

گفتند نیست هیچ نگاری در این دیار...

گشتیم و یافتیم...ولی مال ما نبود...

گم کرده ایم راه و دروغ است هر که گفت...

آن چشمهات عامل اغفال ما نبود...

امسال هم گذشت، به هرحال...بگذریم

امسال هم گذشت، ولی سال ما نبود...

"دم عشق،دمشق

http://telegram.me/LabbaykeYaZeinab

سالگرد شهادت هقت شهید مدافع حرم

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ


۲۹آذر نخستین سالگرد 

شهادت

این مردان مرد مدافعان حرم است...

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو

@khadem_shohda

خــــادم الــشهــــدا


برگی ازدفترزندگانی.... شهید«محمدتقی باقری»

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۰ ب.ظ


شهید«محمدتقی باقری» در اول مهر سال 1368 در اصفهان منطقه زینبیه متولد شد «محمدتقی» در کودکی پسری بسیار مهربان و شوخ بود و در دل همه اعضای فامیل عزیز بود.

شهید عزیز دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با علاقه ی فراوان به قرآن خواندن سپری کرد صدای بسیار دلنشینی داشت،بطوری که دانش آموزان در برنامه صبحگاهی از تلاوت قرآن باصدای «محمدتقی» فیض میبردند

علاقه زیادی به قرآن خواندن داشت همیشه نوارهای،صوت«عبدالباسط» را گوش میکرد حتی شبانه تا دیر وقت زیر پتو با صدای کم که باعث آزار بقیه ی اعضای خانواده نشود گوش میکرد و به مانند همان قاری اجرا میکرد.

چندین سال در مراسم ها و اعیاد مذهبی از شهید عزیز به عنوان قاری قرآن دعوت میشد.

در ایام نوجوانی به نوحه خوانی روی آورد و در ایام محرم در منزل خودشان مراسم عزاداری را برگزار میکرد و خود شهید نوحه خوانی میکرد.

روی نماز خواندن خیلی حساس بود همیشه نماز اول وقت را بجا می آورد هنگام نماز خواندن خیلی عمیق با خدا انس میگرفت و از ته دل عبادت میکرد.

«محمدتقی» کارگری حرفه ای در سنگبری و برش آهن آلات بود و خیلی خوب و صادقانه کار میکرد تا پولی حلال و با رضایت کامل در آورد.

در سال 84 ازدواج کرد و بعد از هشت سال صاحب فرزند دختری شد به اسم «فاطمه» تمام بچه های فامیل را دوست میداشت و با مهربانی با آنها بازی میکرد وقتی «فاطمه» بدنیا آمد خیلی خوشحال بود عاشق دخترش بود خیلی زیاد دوستش داشت «محمدتقی» شهرهای زیارتی را بیشتر دوست میداشت و همیشه پیشنهاد مسافرت به همان شهرها رو میداد و آخرین سفر خانوادگی اش در شهریور 93 به شهر «مشهد مقدس» بود.

@Sardaranebimarz



شییع پیکر پاک شهدای مدافع حرم مشهد مقدس

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۷ ب.ظ



دلنوشته همسر شهید هاشم دهقانی نیا

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۴ ب.ظ



 حلب آزاد شد شهید باغیرتم

دوباره شهادتت را تبریک میگویم

تو هم در آزادی شهر سهمی داری، سرباز 

بی بی زینب

آقا محمود رضا

شهداء هنوز هم مظلومند!!!

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۱۹ ب.ظ

شهید مظلوم مدافع حرم محمد امین زارع در آبان ماه سال۹۴ داوطلبانه عازم سوریه می شود و به گواهی فرماندهی مستقیم ،پزشک یار وهمرزمان  ایشان در اواخر ماموریت در منطقه حلب سوریه دچار عارضه تنفسی می شود که پس از بازگشت و بستری در بیمارستان و تحت نظارت مستقیم تیم پزشکی فوق تخصصی ریوی،خون و قلب قرار می گیرد که به استناد و گواهی تیم پزشکی معالج،عارضه بیماری ایشان ناشی از استنشاق گازهای سمی و فضای آلوده سوریه بوده است و متاسفانه با گذراندن یک دوره درد و رنج و تحمل شدائد فراوان در تاریخ ۹۵/۹/۲ همزمان با اربعین حسینی دعوت حق را لبیک گفته و به یاران همرزم شهیدش پیوست.

اوج مظلومیت این شهید آنجاست که مسئولین اجازه دفن پیکر مطهر این شهید مظلوم را در قطعه شهداء ندادند!!!

اما محمد امین زارع همانطور که در وصیت نامه خویش نوشته بود"شهادت یک انتخاب است نه یک اتفاق!"شهادت خویش را انتخاب و با خدای خویش معامله کرد هرچند زمینیان او را شهید حساب نکردند.وقتی دو طرف معامله راضی اند پس بقیه چکاره اند که بگویند معامله انجام شده یا خیر؟!!مگرنه اینکه شهادت معامله ایست با خدا !

"هرچند گمنامی تنها برای شهرت پرستان دردآور است....امابدانید...محمکه خون شهداء محکمه عدلیست که ما را در آن به محاکمه می کشند ..."

شهید مظلوم

مدافع حرم

جانباز شیمیایی

شهید محمدامین زارع

بانک اطلاعات شهدای مدافع حرم

http://telegram.me/joinchat/BdZTPjviYcqmkUF7chrEUA

شهید سیدرضا حسینی ۳۵ ساله ، متاهل دارای دو فرزند دختر ۹ ساله به نام مریم و دختر۳ساله به نام محدثه. اولین بار ۱ سال پیش به سوریه رفته و در اعزام دوم ۱۵ روز پیش در درگیری های حلب بر اثر اصابت ترکش به پهلو بشهادت رسیده. خانواده شهید حسینی ساکن شاندیز و پیکر این شهید برای خاکسپاری به شاندیز منتقل شد. فردا صبح در آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

شهید علی اکبر زوار  ۳۹ ساله که اولین بار ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۴ به نام افغانستانی با فاطمیون به سوریه رفت و پس از۳ماه در تدمر سوریه منطقه دکل بشهادت و مفقود گردید و در اسفند همان سال تفحص و بلاخره اکنون شناسایی شده است. خانم لیلی سخی سیاسنگ مادر شهید زوار گفت: 《خودش گفته بود دوست دارم شهید شوم و پیکرم چون مادرم حضرت زهرا (س) مفقود شود و برنگردد 》اما دعاهای شبانه روزی مادر و دلتنگی هایش سرانجام وقتی هفته گذشته از سفر سوریه بازگشت خبر آمدن فرزندش را پس از ۱سال و ۴ماه به وی دادند. مادر شهید علی اکبر زوار افزود از مردم میخواهم کمی خانواده شهدای مدافع خصوصا مفقودین را درک کنند و زخم زبان نزنند و راه اسلام و مدافعین را ادامه دهند.وقتی ب شام رفتم و غربت حرم ها و خرابی ها را دیدم خوشحال و سربلندم پسرم را در این راه دادم. از شهید زوار نیز دو دختر ۱۰ ساله به نام مبینا و یک دختر ۳ ساله به نام نازنین زینب به یادگار مانده است.

کانال سردار شهید حجت

http://telegram.me/joinchat/C_uoXD7j7RAZyxJDNv_Cjg

جشن تولد یک سالگی حلما نجفی در کنار پدرشهیدش

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۳ ب.ظ

جشن تولد یک سالگی حلما نجفی در کنار پدرشهیدش 

شهید مدافع حرم میثم نجفی

https://telegram.me/joinchat/C9nfRDyiUT9Ge3dS7KO61g

شھداے مدافــع حــرم قـــمــ

شهادت دو مدافع فاطمی

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۹ ب.ظ

بسم رب الشهدا والصدیقین

‏‎‏‎مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها « حسینعلی محمدی» ‏‎ازتیپ سرافراز فاطمیون ، 

درراه دفاع ازحرم عقیله بنےهاشم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

@Haram69


بسم رب الشهدا والصدیقین

‏‎‏‎مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها

« عیسی خان مرادی» ‏‎ازتیپ سرافراز فاطمیون ، درراه دفاع ازحرم عقیله بنےهاشم به درجه رفیع #شهادت نائل آمد.

@Haram69

خاطره ای از شهید مدافع حرم امیر سیاوشی

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۶ ب.ظ


‍زمانی که در دمشق بودیم نیروهای فاتحین به شوخی  به شهید سیاوشی گفتند محاسنت را کوتاه کن اگر دست داعش اسیر شوی محاسنت را میگیرند سرت را میبرند. 

شهید سیاوشی گفت این اشک هایی که برای امام حسین گریه کردم به محاسن من ریخته شده من محاسنم رانمیزنم وخود ارباب نمیگذارد این سرمن دست داعشی ها بیوفتد.

کانال‌شهید  @shahid_amir_siavoshi

راوی مشاور حاج قاسم

بانڪ‌اطلاعات‌شهداے‌مدافع‌حرمــ

http://telegram.me/joinchat/BdZTPjviYcqmkUF7chrEUA

هدیه تولد

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۴ ب.ظ


شش ماه از شهادت همسرم میگذشت.ولی وسایل برجای مانده ی او به دستمان نرسیده بود.قبل از فرارسیدن روز تولدم سر مزار همسرم رفتم و از او وسایلی که شش ماه بود دست همرزمشان بود را به عنوان هدیه تولدم طلب کردم.

بعد از 6 ماه که از شهادت گذشته بود در شهریور ماه و درست در روز تولدم،وسایل علیرضای نازنین را برای من هدیه اوردند.

وسایلی که برای من دنیایی از خاطرات شیرین بود.ساعت مچی خرید عقدمان که آغشته به خون شده بود.همچنین انگشتر آغشته به خونی که متبرک شده بود به ضریح ائمه معصومین.یک دفترچه یادداشت و کتاب مفاتیح الجنان.اینقدر به ساعت و حلقه ازدواجمان علاقه داشت که حتی تا آخرین لحظه هم همراهش بود.ولی متاسفانه حلقه ازدواجمان به دستم نرسید.

طبق فرمایش همرزمشان،عقربه های ساعت بخاطر موج انفجار روی زمان شهادت ایستاده بود.ساعت8:45 صبح جمعه زمان عروج همسرم را نشان میداد.طی آن 6 ماه عقربه ها حرکت نکرده بودند.بعد از اینکه ساعت به دستم رسید عقربه ها شروع به حرکت کردند.

فالله خیرحافظا خواندم که برگردے

برگشته اے 

با حال و روز بهترے از من.....

شهید مدافع حرم علیرضا نوری

نقل ازهمسر شهید

 @shahid_Alireza_Nouri


‍ مربی تخریب بود

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۸ ب.ظ

حتما شنیدی که گفتند:  تخریبچی کیست ؟ تخریبچی کسی بود که اول نفس خود را تخریب می کرد.

شهید مهدی مربی تخریب بود. یک مربی تمام عیار که تا بر اعمال و رفتار خود مراقبت نداشت به شاگردانش نه توصیه میکرد و نه آنها را به انجام کاری وا داشت.

شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی 

https://telegram.me/joinchat/C9nfRDyiUT9Ge3dS7KO61g

شھداے مدافــع حــرم قـــمــ

«تا انتقام بصرالحریر آرام ندارم»

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ


تقدیم به شهید مدافع حرم محمدحسن محسنى (محمدحسین)؛

من از امتداد غربت حریم حرم مى آیم؛ پیکرى بازگشته از شام. گمنامى مرا خوش تر است که، من فدایى زینبم [سلام الله علیها]؛ با سربندى از لشگر فاطمیون که شهره گمنامى است.

پیکرى هستم؛ شانه شکسته از رکوع مادرى شکسته پهلو و سجده گلویى پاره پاره بر دشت نینوا. قامتى هستم؛ آرمیده بر ویرانه هاى راموسه، بى سایبان، آغشته به خون، شاهدى بر پرواز ملائک در بارش باران گلوله ها.

من پانزده شب غربت تنهایى را چشیده ام. شب هاى من، یادآور غریب ترین شب هاىِ شام غریبانند. هر شب، دلتنگى هایم را با ماه قسمت مى کردم و نگاه ماه بر پیکرم روضه مظلومیت اهل حرم مى خواند. همان روضه که، ماهتابِ کودکى سه ساله از شانه هاى نى بر کنج خرابه اى در شام طلوع کرد و من، با دست هایى از جنس باران بر سینه مى کوبیدم.

گام ها مى آمدند و مى رفتند و همچنان نفیر قناصه ها گوش هایم را نوازش مى داد. شب ها و روزها در پى یکدیگر مى گذشتند تا سرانجام بشارت آزادى حلب را از طنین گام هاى لبیک گویان به فریاد استغاثه مظلومان شنیدم، مرهمى بر زخم شقایق هاى پرپر بصرالحریر.

و من آمدم از سر زمینى غریب به غربتى دیگر، بى آنکه هیچ چشمى منتظرم باشد. چرا که مادر پیش از پسر بانگ الرحیل را لبیک گفته بود اما انگار باز هم او مرا صدا کرد از میان خیل عاشورائیان. مى خواست غبار غربت از چهره ام بزداید و پیکرم را به مهربانى در آغوش گیرد. و من آمدم بى هیچ گزندى از نوازش باد و باران بر پیکرم، تا پس از فراقى جانسوز به مادر ملحق شوم و او برایم روضه غربت "جواد الأئمه" را بخواند و امشب فارغ از اندیشه حرامیان دست در دست مادر در آستانه حرم بى بى اذن دخول بخوانیم و برات زیارت کربلا بگیریم. چرا که به دوستان عهد کرده بودم دیدار دوباره سر سفره ارباب.

"السلام علیک یا ابا عبدالله"

روضه غربت "جواد الأئمه"

در زیر آفتاب تو ماندی حسین هم

ای تشنه! دور از آب تو ماندی حسین هم

پیر و جوان نداشت که یک نور واحدید

در قلب شیخ و شاب تو ماندی حسین هم

شهید محمد حسن (حسین) محسنی با نام مجازی  «تا انتقام بصرالحریر آرام ندارم»  بعد از دو سال مجاهدت در سوریه ، آرامش حقیقی را با شهادت در منطقه راموسه حلب بدست آورد و بعد از آزادی کامل حلب،جسم و جان آرام گرفته اش پس از پانزده روز، به  ایران بازگشت تا اصفهان را دوباره از عطر شهادت سرمست کند.

شهادت محمدحسین دوباره نشان داد که راه شهادت حتی برای نوجوانان بسته نیست،نشان داد که حتی اگر متولد دهه هفتاد هم باشی حتی اگر مادر نداشته باشی و پدرت رزمنده مدافع حرم باشد باز هم میتوان با ایمانی الهی ،غیرت عباسی و سلحشوری حسینی مدافع حریم اسلام و حرم اهل بیت علیهم السلام شد و با شهادت جاودانه گردید.

@Sardaranebimarz



شهادت سه مدافع فاطمی

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۸ ب.ظ

بسم رب الشهدا والصدیقین

‏‎‏‎مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها « رضـا حسینی» ‏‎ازتیپ سرافراز فاطمیون ، 

از مشهدمقدس درراه دفاع ازحرم عقیله بنےهاشم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

@Haram69


‍ بسم رب الشهدا والصدیقین

‏‎‏‎مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها « علےاکبر زوار» ‏‎ازتیپ سرافراز فاطمیون ، از مشهدمقدس درراه دفاع ازحرم عقیله بنےهاشم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

@Haram69


بسم رب الشهدا والصدیقین

‏‎‏‎مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها «محمدحسن محسنی» (محمدحسین) ازتیپ سرافراز فاطمیون ، درراه دفاع ازحرم عقیله بنی هـاشم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

@Haram69

شهدا ی جدید مقاومت اسلامی

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۶ ب.ظ

‍ 

شهـداء جدیدة من مُجاهدی المُقاومة الإسلامیّة إرتحلوا إلى بعد هُجوم کبیر من المُسلّحین خطوط التّماس فی مدرسة الحکمة جنوب غرب مدینة حلب

▪️بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیم▪️

"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا".

 صدقَ الله العلیُّ العظیم 

▪️تزفّ المُقاومة الإسلامیّة إلى حضرة صاحب العصر و الزّمان (عجّ) و الإمام القائد السیّد علی الخامنئی (دامَ ظلّه) و السیّد حسن نصرالله (حفظه الله)▪️

إستشهاد کوکبة من المُجـ♡ـاهدین الأبطال (٤ شُهداء):

١- الشَّهید المُجاهد علی الرّضا حُسین مشیک بو مرعی.

(عائلته على الهویّة بو مرعی و الأصل مشیک).

الإسم الجهادی: حیدر علی.

العُمر: ٢٤ سنة.

٢- الشَّهید المُجاهد السیّد عبّاس حُسین الحُسینی الموسوی.

الإسم الجهادی: أبو الفضل.

العُمر: ٣٠ سنة.

٣- الشَّهید المُجاهد بلال علی أسعد سندیان.

الإسم الجهادی: جواد.

العُمر: ٢٦ سنة.

٤- الشَّهید المُجاهد حسن العسکری حُسین فقیه.

الإسم الجهادی: سلمان.

العُمر: ٢٣ سنة.

هنیئاً لکُم الشّهادة و لأهلهم الصّبر و السّلوان

إلى أرواحِهم الطّاهرة و أرواح شُهداء المُقاومة الإسلامیّة کافّة الفاتحة

حزب الله

@bisimchi1