مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


بسم رب الشهداء و الصدیقین

"پرچم عباس [ع] تا بالاست در شهر دمشق، سینه چاکانِ حرم آسوده‌تر می‌ایستند؛ (بخش شانزدهم)، اندیشه عاشورایى" ...

بهترین دقایق عمر مصطفی لحظات راز_و_نیاز با معبود بی‌همتا بود ... مصطفی انس عجیبی با زیارت_عاشورا داشت. عشق و علاقه او به اهل بیت (ع) و بالاخص عشق به مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و جریان عاشورا و کربلا در او غیرقابل وصف بود.

خاطرم هست از همان آغاز دوران نوجوانی شور و عشق حسینی در او با شرکت در هیئت‌ها و مجالس و دسته‌های عزاداری به سرعت شکل گرفت. به یاد دارم لحظاتی را که مصطفی در خلوت خودش با تقلید از صدای مداحان اهل بیت (ع) اشعار آنان را با جان و دل می خواند و حال و هوایی بسیار دوست داشتنی و معنوی می‌گرفت.

الان که به گذشته فکر می‌کنم، می‌بینم حضورمستمر او در همین مجالس عزاداری زمینه‌ای شد تا او به دنبال مبانی فکری عاشورا باشد. مصطفی همیشه ما و دوستان را به الگوگرفتن از مکتب عاشورا و قدم نهادن در راه روشنگری دینی دعوت می‌کرد.

یکی از اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را پایبندی به فریضه "نماز" و همچنین "امر به معروف" و "نهی از منکر" معرفی می‌کرد و در بین فرایض دینی به انجام این دو فریضه اهمیت بیشتری می‌داد. مصطفی نسبت به منکرات جامعه بی‌تفاوت نبود و در راه امر به معروف و نهی از منکر بسیار تلاش می‌کرد و در همین رابطه نیز وقایع و صحنه‌هایی از انجام این فریضه توسط دوستان و آشنایان به خوبی نقل شده است. برای مصطفی #عاشورا و تاسوعا فقط در محرم و صفر خلاصه نمی‌شد.

دلبستگی او به مکتب امام حسین (ع) و حماسه‌های کربلا در زندگی شخصی و تربیت فرزندانش نیز بسیار جلوه‌گربود. او در تمام ایام سال با پخش مداحی‌هایی در وصف مظلومیت سرور و سالار شهیدان و حضرت زینب (س) و همچنین پخش سخنرانی اساتیدی چون حجت‌الاسلام پناهیان در خانه و گاه در ماشین خودش سعی می‌کرد دیگران و بخصوص نوجوانان را غیرمستقیم دعوت به تأمل و تفکر در وقایع جانسوز کربلا و مکتب عاشورا نماید.

مصطفی مداومت در خواندن زیارت عاشورا را به خانواده و آشنایان همیشه توصیه می‌کرد.

همواره دل در آسمان داشت و تن در زندان وجود ... بخش اعظمی از زندگی‌اش به مطالعه مکتب امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا گذشت. اندیشیدن با خویش لذت‌بخش‌ترین لحظات عمرش بود. اعتقاد داشت که "ماندن در روزگاری که زندگی سخت آلوده است و انسان ماندن سخت دشوار هر روز باید جهادی بود تا انسان باقی ماند" ...

 @labbaykeyazeinab

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">