مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراسم دومین سالگرد شهید قاسمی دانا

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ

مشروح روزنامه ی شهر آرا از دومین سالگرد شهادت مدافع حرم، حسن قاسمی دانا همراه با یادبود شهید جواد محمدی برگزار شد نام جاوید حرم

معین اصغری : باران لطیفی قبل از مراسم گرفته بود. انگار آسمان هم نمی‌خواست بغض خود را در غربت مدافعین حرمی که این‌روزها در چنگال حرامی‌ها گرفتار آمده‌اند، نگه دارد.

قبل از شروع رسمی مراسم، کلیپی از شعرخوانی زیبای صابرخراسانی در اولین سالگرد بزرگداشت شهید حسن قاسمی‌دانا پخش شد که فضای جلسه را برای شروع مراسم آماده کرد.

تا چشم کار می‌کرد، سالن پر شده بود از آن‌هایی که آمده بودند تا بگویند اگر از حرم عمه‌ سادات جسما دور هستند، دل و جانشان در آن هوا سیر می‌کند. آمده بودند تا بگویند حرم آل‌ا... خط قرمز شیعه است و اگر کسی بخواهد نگاه چپ به آن بکند، خونش پای خودش است. آمده بودند تا بگوید جان حقیرتر از آن است اگر در پای جانان قربان نشود.

افغانی و ایرانی در این مراسم دو واژه تنها بودند که در زیر چتر «مدافعان حرم» به هم پیوستند و یک نگاه را ساختند؛ نگاهی که از کربلا شروع می‌شود و انتهای آن به روز موعود می‌رسد؛ روزی‌که آخرین مدافع حرم از راه خواهد رسید و همه حرامی‌ها را سر جایشان خواهد نشاند.

اولین سخنران مراسم سردار سعید قاسمی بود. وی کاربرد اصطلاح ایرانی و افغانستانی را دسیسه دشمنان اسلام دانست و گفت: قلب تمام منطقه، کشور ایران است. همه ما یکی هستیم و ایرانی و افغانستانی نداریم. همه ما باید به حکومت بزرگ اسلام فکر کنیم. مرجع این تفکر امام‌خمینی‌(ره) است؛ چراکه ایشان هرگز برای اسلام حدومرز قائل نبود. 

موازنه جدید قدرت

در پنج سال گذشته فتنه عمیقی سراسر جهان اسلام را فراگرفت که فراتر از چیزی است که ما خیلی ساده به آن نگاه می‌کنیم و نهایت احساس ما این است که اگر به‌نوعی خودمان یا بچه‌های افغانستانی و پاکستانی بتوانیم جلوی این فتنه را سد کنیم، موفقیم؛ لکن کم کم مطالبی پشت صفحات مقابل ما پیدا می‌شود که توجه‌کردن به این مطلب و اقوال و صحبت‌هایی که به گوش ما می‌رسد، زنگ خطر را بیشتر ازپیش به صدا در می آورد.

وی افزود: انقلاب اسلامی زلزله‌ای ایجاد کرد که تمام جهان را تحت‌تاثیر قرار داد. امروز در یک تحلیل کلان بر این باور هستیم که تمامی تحولاتی که حتی ربطی به جهان اسلام ندارد، منبعث از انقلاب اسلامی ماست. موازنه قدرت در جهان را روح‌ا... به‌هم ریخت.

قاسمی با اشاره به چپاولگری دشمنان در طول تاریخ ایران، مرزهای کشور را فراتر از نقشه امروزی بیان کرد و افزود: در طول سالیان سال، هر زمان که به این کشور حمله می‌شد، بخشی از خاک ایران به تاراج می‌رفت؛ درحالی‌که شاهد هستیم در طول سه دهه پس‌ازانقلاب تاکنون، حتی یک‌وجب از مرزهای ایران اشغال نشده است.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: از برکت خون شهدای ایرانی و افغانستانی است که در تمام این مدت، حریم ایران اسلامی پابرجا مانده است.

فیلم سازهای ما کجا هستند؟

بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ها و فتنه‌ها متناسب از درکی که استکبار نسبت به ما داشت، تغییر کرد. ماجرای امروز سوریه در اوایل انقلاب ظرف کمتر از یک ماه در کشور خود ما اتفاق افتاد؛ تجزیه‌طلبی در گنبد، آذربایجان و کردستان. اینکه ما چطوری توانستیم از چنبره تجزیه‌طلبی ظرف دو سال بیرون بیاییم و به عمق عظمت فکری جنگاوری کاوه، محمد بروجردی و متوسلیان پی‌ببریم، باید تاریخ فیلم بسازد و نویسندگانش بنویسند که معلوم نیست کجا هستند. فیلم‌سازهای ما با هزینه‌های میلیاردی به هزار سوژه بی ارزش می‌پردازند؛ اما چنین‌مسائلی برایشان اهمیت ندارد.

قاسمی از مدل فکری برخی افراد ناآگاه و غفلت‌زدگان جامعه انتقاد کرد و گفت: برخی این‌روزها با یک منش فکری خاص به مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها می‌گویند که شما چرا برای دفاع به سوریه می‌روید و به شما چه ربطی دارد. درواقع باید گفت حتی با هزار استدلال نیز نمی‌توان این‌گونه افراد را که به‌هیچ‌وجه در این وادی نیستند، سرخط کرد. وای از زخم‌زبان‌هایی که آن‌ها به مادران شهدا می‌زنند و می‌گویند که بچه شما به‌خاطر یک‌مشت دلار به سوریه رفته است. می‌گویند مگر دیوانه‌اید که اجازه می‌دهید فرزندانتان به سوریه بروند؟ این زخم‌زبان‌ها ناشی از یک انحراف فکری است. بگذارید زخم‌زبان‌هایشان را بزنند.

وی مادران شهدای مدافع حرم را دارای سواد و درک سیاسی ویژه‌ای دانست و بیان کرد: همین مادران شهدا به قول برخی و در ظاهر، از درک و شعور سیاسی برخوردار نیستند؛ اما درواقع همین‌ها هستند که فهمیدند باید فرزندانشان را برای دفاع از اسلام راهی سوریه و عراق کنند. مادرانی که عکس فرزندان شهیدشان را در آغوش خویش می‌گیرند، بیش از هرکسی قدر و ارزش نعمت آزادی و امنیت را می‌دانند؛ البته باید گفت بسیاری از نابکاران سیاسی و اقتصادی، بیش از دیگران از این خون متنعم خواهند شد.وی مدل فکری این افراد را با مدل فکری فتنه‌گران سال٨٨ یکی دانست و افزود: این‌ها پیروان همان افرادی هستند که در سال٨٨ شعار نه غزه، نه لبنان را سر دادند. آن‌ها جنگ سوریه و عراق را بی‌ربط با کشور ایران تصور می‌کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه به دسیسه‌های آمریکا اشاره و اظهار کرد: هیلاری‌کلینتون در کتابی اعتراف می‌کند که داعش را خودش خلق کرده است. او جنگ داخلی را بهترین راهکار نابودی مسلمانان می‌داند؛ چون به عقیده آن‌ها درهرصورت کشته‌شدن افراد از هرکدام از طرفین درگیری در جنگ‌های داخلی، به‌نفع آمریکا و متحدانش خواهد بود. بر اساس این فکر، وقتی توپ دعوا داخل زمین مسلمانان بیفتد، بحران از غرب دور خواهد شد؛ چراکه بازارهای آن‌ها رونق یافته و باعث می‌شود اسرائیل حداقل تا دو دهه دیگر احساس امنیت کند.

وی با بررسی بخشی از تاریخ جنگ‌های افغانستان گفت: بحران کشور افغانستان از زمان پدیدارشدن طالبان و اشغال این کشور توسط آنان به اوج خود رسید. نطفه طالبان از ابتدا آمریکایی نبود، درست مشابه سازمان مجاهدین خلق که بعدها به انحراف کشیده شد.

این فرمانده دفاع مقدس با جدی‌خواندن خواب دشمنان برای مسلمانان، افزود: اگر همین‌امروز مطابق میل غرب رفتار کنیم و پرچم سفید تسلیم‌شدن را بالای سر بگیریم، اگر در مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود آوریم، آیا آن‌ها بازهم با ما کاری نخواهند داشت؟ متاسفانه برخی در داخل تصور می‌کنند اگر با آمریکا تعامل داشته باشیم، دیگر دچار تنش نخواهیم شد. این درحالی‌ است که علت اصلی همه این تنش‌ها در منطقه، خود غرب است. انتهای دیپلماسی لبخند 

است.

رونمایی از فیلم «عروسک»

در ادامه مراسم، فتوکلیپ ویژه روزنامه شهرآرا پخش و از فیلم کوتاه «عروسک» با مضمون شهدای مدافع حرم و تیپ فاطمیون رونمایی شد. فیلم کوتاه عروسک به کارگردانی مرتضی علیزاده و هاشم مسعودی تهیه شده که در آن برخی اعضای لشکر فاطمیون به هنرنمایی پرداخته‌اند.

در این فیلم برخی قساوت‌ها و حیله‌های داعش به‌نمایش گذاشته شده است. بمب‌گذاری در جلد قرآن یکی از حیله‌های داعش برای ازبین بردن مسلمانان است که در این فیلم نشان داده می‌شود.

حمید شجاعی از رزمنده‌های هنرمند مدافع حرم در فیلم کوتاه عروسک بازی کرده است. این فیلم با حضور خانواده حسن قاسمی‌دانا و جانباز مدافع حرم رونمایی و برای حضار به‌نمایش گذاشته شد.

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">