مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

"نذر براى حضور در صفوف جهاد در سوریه"

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۲۷ ب.ظ


روایتى از شهید مدافع حرم محمد اسدى (غلامعباس)؛

بسم رب الشهداء و الصدیقین

این شهید عزیز قبل از رفتن به سوریه چهار دوره در جهاد عراق مشارکت کرده بودند (تمام دفعات با هزینه شخصی) و کسب اجازه جهاد در سوریه را از اربابان و ولی نعمتان خود (حضرت علی [علیه السلام]، امام حسین [علیه السلام] و حضرت ابوالفضل العباس [علیه السلام]) کرد.

ایشان قبل از اعزام به سوریه برای اینکه بتواند برود و کسی سد راهش نشود چهل روز ایشان روزه بودند و هر شب تا صبح مشغول نماز شب و عبادت بودند و سه شبانه روز هم در حرم امام رضا [علیه السلام] بودند، تا بدون مشکل به سوریه برسند، برای دفاع از ناموس اهل بیت [علیهم السلام]. پس از اینکه به سوریه رسید به گفته همرزمانش هشتاد روز دیگر روزه گرفت، به خاطر اینکه به او اجازه دفاع از حریم ناموس حضرت علی [علیه السلام] را داده اند و در اول ماه مبارک رمضان با دهان روزه به شهادت رسید.

در زمان حضور طولانی مدت (حدود شش ماه) در سوریه به همرزمش گفته بود:

"دلم برای خانواده و پدر و مادر و برادران و خواهرانم تنگ شده است ولی غیرتم اجازه رفتن به مرخصی را به من نمی دهد و از حضرت زینب [سلام الله علیها] خجالت می کشم که او را تنها بگذارم. اگر او را تنها بگذارم در آن دنیا جوابی برای حضرت علی [علیه السلام] ندارم که بدهم و من پوتینهایم را جفت کرده ام و اصلاً به مرخصی نمی روم یا باید جنگ تمام شود و ما به پیروزی کامل برسیم یا اینکه من به شهادت برسم".

و این گونه شد که حضرت زینب [سلام الله علیها] خستگی زیاد را در چهره غلامعباس دید و او را برای همیشه نزد خودشان (اهل بیت [علیهم السلام]) فرا خواند.

 @labbaykeyazeinab

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">