مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

خاطره ای از شهید حمید مختاربند

پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷ ق.ظ


تقریبا ۵ سالی می‌شد که به همراه حاج حمید و جهت زیارت و کار، دهه پایانی ماه مبارک رو به پابوس آقا امام رضا علیه‌السلام مشرف می‌شدیم.

حاج حمید با توجه به اینکه پژوهشگر قرآنی بود، سالها کار قرآنی انجام داده بود. هرجا جمعی تشکیل می‌شد فورا موضوعی رو از قرآن و روایات مطرح می‌کرد و ماهم مثل بقیه رفقا ازش استفاده می‌کردیم.

برنامه شب‌های قدر ما مثل عموم مردم عزیزمون مناجات و دعا و ثنا و نماز بود. اما حاج حمید باب جدیدی رو توی این شب‌ها به روی ما باز کرد که این رو خودش هم از اهل بیت علیهم السلام یاد گرفته بود و سعی می‌کرد بهش عمل کنه.

یادم میاد اون سال اولی که باهم شب قدر مشهد بودیم بهش گفتم حمید شب کی بریم برای مراسمای حرم؟ گفت من دیرتر میرم !

گفتم چرا؟

گفت: افضل اعمال امشب چیه؟ 

چون می‌دونستم یه هدفی داره از سوالش گفتم نمی‌دونم.

گفت: توی مفاتیح هم نوشته مگه نخوندی؟

گفتم: همین کارایی که همه می‌کنن دیگه!

گفت: این کارا خیلی خوبه و ثواب هم داره اما گفتم افضل؟!!!

گفتم: خب بگو!

گفت: توی روایات داریم افضل اعمال امشب... بحث علمی و مباحثه است..

تعجب کردم. اما به رسم رفاقت باهاش موندم.

یادمه اونشب چند تا روایت در مورد شب قدر خوندیم و تا حدود ساعت دو هم روشون بحث کردیم که منظور چیه ...

بعدش هم رفتیم حرم و حمید با اون صدای دلنشینش یه مناجات خوند و اعمال رو انجام دادیم.

از اون سال به بعد بود که هرسال شب قدر یکی از برنامه‌های اصلی‌مون مباحثه علمی است...

 امسال که حاج حمید پیش صاحبان اصلی این شب هست، ما در کنار حضرت عشق سعی می‌کنیم به این سیره عملی عمل کنیم ان‌شاءالله



  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">