مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

راز نمــــــــــاز شــــــــــهادت

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۶ ب.ظ


دو رکعت نماز آقا مهدی قبل از خواب به نقل از خواهر شهید  مهدی ثامنی:

من وآقا مهدی از همان بچگی رابطه عاطفی خاصی بینمان حاکم بود و سعی هردو ما بر این بود که در تمام مراحل زندگی پشت وپناه یکدیگر باشیم ، با ورود حقیر به بسیج که همزمان با فرماندهی آقا مهدی بود،  این هم بستگی بیشتر از پیش شد و چون فاصله سنی حقیر با ایشان کم بود، دلیل دیگری  شد  بر علاقه ی بیش از حد من نسبت به ایشان ،از همین رو اقوام و خویشاوندان نزدیک مثال من و آقا مهدی را، مثال حضرت زینب (س) وامام  حسین (ع)میزدند.

دوازده یا سیزده ساله بودم که متوجه شدم آقا مهدی هر شب قبل خواب دو رکعت نماز میخوانند که دلیل آن را نمیدانستم.

چون حقیر نسبت به آقا مهدی شرم وحیای خاصی داشتم، باعث میشد که نسبت به خیلی از کارهایی که انجام میدادند، ورود نکنم وسوال وپرسشی انجام ندهم .چون میدانستم قطعا در مورد انجام آن ،فکر وبرسی انجام داده است،همین باعث شد تا سالیان متمادی این سوال در ذهنم باشد ،که این دورکعت نماز که ایشان میخوانند دلیلش چیست ؟ تا اینکه یک شب مادر بزرگ مرحوممان خطاب به آقا مهدی گفتند: که مادر جان همه نصف شب بیدار میشوند ونمازشب میخوانند ,توسر شب نماز میخوانی؟ ;این چه نمازیست؟ 

آقا مهدی جواب دادند: که حالا بعدا به شما میگویم ,

ایشان با اسرار گفتند:حالا بگو 

آقا مهدی با شرم خواصی فرمودند:عهد کردم تا آخر عمرم دورکعت نماز برای بی بی حضرت زهرا(س)به نیت شهادت بخوانم. .آنجا بود که علامت سوالی که چند سال در ذهن من بوجود آمده بود پاک شد.

 مادربزرگم به آقا مهدی گفتند:توهنوز نه درس و تحصیل راتمام کردی، نه سربازی رفتی، نه سر کار رفته ای ونه ازدواج کرده ای، برای اینها نماز بخوان .

آقا مهدی با لبخند جواب داد:برای آنها هم باخدا عهد کردم نمازهایم را اول وقت وبه جماعت بخوانم.

آقا مهدی تا آخر عمر شریفش پای عهدش با خدا ایستاد وخداهم وفای به عهد کرد . 

بانک اطلاعات شهدای مدافع حــــــــرم 

@Shohadaye_Modafe_Haram

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">