مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

زندگینامه سردار شهید محمد علی لله دادی

سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ


شهید سردار سرتیپ پاسدار محمدعلی الله دادی، در سال 1342 ه.ش، در شهر "پاریز" از توابع شهرستان "سیرجان" واقع در استان "  کرمان" چشم به جهان گشود.

وی با شروع انقلاب اسلامی، وارد نهادهای انقلابی شد و در سال 1359 به اتفاق سردار "شهید زندی نیا" به جبهه‌های جنوب رفت و در کنار "شهید حسین علم الهدی" و شهدای دانشجو به مبارزه پرداخت. وی در سال 1362 برای خدمت در مناطق محروم به "کهنوج"، یکی از شهرهای استان کرمان رفت.

شهید محمدعلی الله دادی در دوران دفاع مقدس درلشکر41 ثارالله به عضویت درتیپ ادوات درآمد و  بعد از شهادت "سردار زندی" به فرماندهی تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله منصوب شد.

همچنین جانشینی تیپ 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه، فرماندهی تیپ رمضان لشکر 27 حضرت رسول (ص) تهران و فرماندهی سپاه القدیر یزد نیز از دیگر مسئولیت های وی در سال های بعد از دفاع مقدس بود.

تا اینکه وی به دعوت " سردارسرلشکر قاسم سلیمانی" فرمانده وقت نیروی قدس سپاه، به نیروی قدس پیوست تا در  لبنان و  سوریه به مبارزه با رژیم صهیونیستی بپردازد. سردار شهید محمدعلی الله‌ دادی جانباز 30 درصد و دارای دو پسر و یک دختر بود.

این سردار شهید سرانجام، در روز 28 دی ماه سال 1393 در منطقه "القنیطره" سوریه مورد حمله موشکی نظامی رژیم  صهیونیستی اسرائیل قرار گرفت و به همراه تعدادی از اعضاء حزب‌الله لبنان جام شهادت را سرکشید.

روحش شاد...

@shahidzolfaghari💫

  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">