مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مقام شهادت را فقط به مخلصین می‌دهند

پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰ ق.ظ


محمد (مسرور) خوب فهمیده بود که مقام شهادت را فقط به مخلصین می‌دهند و لذا به گفته یکی از همراهانش در منطقه شلمچه، قبل از اذان صبح که بسیاری خواب بودند از خواب بلند می‌شد و شروع به تمیز کردن محوطه می‌کرد تا زائرین شهداء ظاهر منطقه را مثل باطنش پاک ببینند.

قرآن کریم یکی از اوصاف مومنین را رسیدگی به فقرا و نیازمندان می‌داند و اما محمد تا قبل از شهادت عامل به این هم بود.

در منطقه شیخ تجار سوریه، بچه‌های چند خانواده فقیر و نیازمند می‌آمدند و غذا می‌خواستند و محمد که با آنان دوست شده بود مقداری از غذاهای خودشان را جمع می‌کرد و ظهر و شب به آنان می‌داد و حتی یک صبح وقتی دید غذا هست، در هوای تاریک و بارانی و پر از خطر راه می‌افتاد و به خانه‌های آنان(که شناسایی کرده بود) می‌رفت و غذا را به آنان می‌داد.

عاشقان شهادت می‌دانند که راه رسیدن به قرب الهی ادب در برابر اوست و لذا کسانی که با محمد مدتی بوده‌اند همه از ادب او نسبت به قرآن و اسماء‌الله می‌گویند که هیچ وقت حاضر نمی‌شد وقت خواب و استراحت پایش به سوی قرآن دراز باشد.

اینقدر این حساسیت زیاد بود که یکی از رفقایش می‌گفت: گاهی می‌شد وقت خواب با اینکه ظاهرا قرآن و اسماء‌الله نبود اما محمد خوابش نمی‌برد و می‌گفت احتمالا چیزی هست و بعد از جستجو معلوم می‌شد تا چیزی بوده است.



  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">