مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

مدافعان حرم (پروانه های شهر دمشق)

در این وبلاگ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) معرفی می شوند.

در این وبلاگ سعی می شود با معرفی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، گوشه ای از رشادت های این غیور مردان به تصویر کشیده شود.

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

گفتگو با همسر شهید علی کنعانی ۱

پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ


سلام و درودخدا برشهید علی کنعانی 

شهیدی که جزءاولین نفراتی بودکه صدای هل من ناصرینصرنی زینب راشنیدولبیک گفت گویا این شهید آماده بوده است برای این چنین روز هایی که بی بی هم برای شهادتش تعجیل داشت

سلام همسر شهید کنعانی خودتون رو معرفی کنید و از شهیدتون رو هم از زبون خودتون برامون معرفی کنید.

سلام بنده عذرا حسن زاده هستم متولد سال 61همسر شهید مدافع حرم علی کنعانی .

شهید علی کنعانی درتاریخ56/6/2در روستای آهق از توابع شهرستان مراغه بدنیا آمده،ایشون پسر عمه من بودن ،پسر سربه زیر ومحجوبی بود .

در چه سالی با شهید ازدواج کردید و این آشنایی چطور شکل گرفت؟ از شهید چند یادگار به جا مونده براتون؟

در بهمن ماه سال 82ازدواج کردیم از طریق خانوادشون اومدن خواستگاری ،من هم چون با هم فامیل بودیم کم و بیش از خصوصیات اخلاقیش با خبر بودم و جواب مثبت دادم.ثمره این ازدواج یک دختر و یک پسر بود .دخترم حدیث در 8/بهمن/85 بدنیا اومد وپسرم 42روز بعد از شهادت باباش در 22/خرداد/92بدنیا اومد.

شغل شهید در ابتدا چی بود؟ شما دوست داشتید مرد  زندگی تون چه ویژگی های داشته باشه که اینا  رو توی شهید کنعانی دیدید؟

شغل ایشون پاسدار بود.دوست داشتم مرد زندگیم با ایمان باشه ،روزی حلال کسب بکنه وخوش اخلاق باشه، که ایشون همه این ویژگی‌ها رو داشتن.

علایق شهید در چه زمینه هایی بود و این و به کدوم یک از ائمه و دعاها علاقه بیشتری داشت؟

به مطالعه وتحقیق علاقه زیادی داشت در مورد تاریخ ایران اسلام وزندگی ائمه،  و در مورد زندگی شهدا اطلاعات بدست میآورد ،برای من هم تعریف میکرد .در مناسبتهای مذهبی همیشه سعی میکرد شرکت کنه.در مورد واقعه عاشورا و امام حسین که صحبت که میشد میگفت  اون موقع خیلی ها رو زناشون نذاشتن به امام حسین کمک کنن شما اگه اون موقع بودی میذاشتی من برم،گفتم نمیدونم. بعد گفت از یه عالمی میپرسن شما به امام حسین کمک میکردی میگه شاید از دشمنانش نبودم ،بعد برگشت گفت من اگه بودم میرفتم.




  • خادم اهل بیت (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">